TrÀhantverk
Om kedjor för knuttimmring
sön 24 maj 2020, 07:20#646202đ Bra jobbat!
sön 07 jun 2020, 04:43#648962Vad skall jag göra med mina nya kunskaper. Det Àr en jÀttebra och samtidigt svÄr frÄga. Det finns drömmar. Men man behöver pengar att förverkliga drömmar. Nu finsliper jag hundkojan. Kanske gör en lite större koja med olika knutar. Kanske för röka fisk eller Àlgkött mm.
TS
tor 30 jul 2020, 18:34#658936Hej igen
TvÄ av elever började göra redan under kurstiden en sauna av gran. Det blev 3 * 5 meter. JÀmnhöjden Àr ungefÀr 2,5 meter. Plus tak ungefÀr 1 meter. Den Àr sÄ fÀrdig att man mÄste flytta den. Nu tar han den isÀr.
Jag har varit med att bygga ungefÀr 3 dagar per vecka nÀr andra har gjort 5.
TvÄ av elever började göra redan under kurstiden en sauna av gran. Det blev 3 * 5 meter. JÀmnhöjden Àr ungefÀr 2,5 meter. Plus tak ungefÀr 1 meter. Den Àr sÄ fÀrdig att man mÄste flytta den. Nu tar han den isÀr.
Jag har varit med att bygga ungefÀr 3 dagar per vecka nÀr andra har gjort 5.
TS
mÄn 03 aug 2020, 02:32#659469Snyggt timrat!
SjÀlv föredrar jag en ganska stor motorsÄg dÄ jag timrar. Husqvarna 353. Den har bra vridmoment pÄ lÄga varv sÄ man kan sÄga lugnt och kontrollerat. Jag kör med helt vanliga Oregon kedjor av samma sort som de flesta skogshuggarna.
SjÀlv föredrar jag en ganska stor motorsÄg dÄ jag timrar. Husqvarna 353. Den har bra vridmoment pÄ lÄga varv sÄ man kan sÄga lugnt och kontrollerat. Jag kör med helt vanliga Oregon kedjor av samma sort som de flesta skogshuggarna.
Annons:

Hej GÀst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gÀrna vilja tipsa dig om hur du kan fÄ ut mer av skogsforum. Klicka pÄ de knappar som passar dig hÀr intill (minifönster öppnas).