Grävmaskiner

Volvo BM410 Traktorgrävare - Värde?

1 inlägg 7877 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Volvo BM410 Traktorgrävare - Värde?

MalZon  
#669382 Håller på att reda upp lite maskiner och prylar som min farsgubbe lämnade efter sig. Bland annat en Volvo BM410 Traktorgrävare från 60-talet.
Han körde aktivt med den förr när en annan var ung, men nu har den stått still i säkert 10år iaf. Jag startade upp den idag och ja, ett batteri och 25L hydraulolja senare så hoppade den igång på 2a startförsöket, sjukt egentligen...

Iaf, Har fått en bekant som ryggsäck som försöker handla denna av mig, och han var på farsgubben redan för massa år sedan. Tänkte jag skulle höra mig för här om det är något som helst värde i en sån här pärla eller om man lika gärna kan ha kvar den själv och latcha lite med när andan faller på.
Skopa finns, men sitter ej monterad. Prövade lite försiktigt att röra på allt och visst tusan funkar all ännu, både grävaggregatet, tornen, frontlastaren, växlarna m.m.
Ska fixa lite batteriskor så jag kan ta en tur med den och se om den går som den ska, sen i med lite fräsch diesel.

Film på åbäket så man får en lite hint på vad det är jag pratar om.




   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).