fre 06 jan 2023, 16:19#787334
Skottningen är ju i full gång med maskinen nu och det dyker ju alltid upp överaskningar med en gammal maskin.
En uppdatering på värmepaketet:
Jag spolade rent paketet med trädgårdsslangen, lät den stå ett tag med avfettning och spolade några gånger till åt båda håll. Var riktigt skitigt vatten fullt med rost och avlagringar. Nu blåser det varm luft, men första biten rör ifrån pumpen är väl antingen igengrodda dom med, eller så är det inte bättre flöde till hytten. Vid körning räcker det ju till, men för klent för att frosta av rutorna är på tomgång.
Krängningsdämparen i midjan tycks vilja frysa, igår fick jag köra värmepistol en stund då maskinen stod på 3 hjul 🙃 ser inte ut som att den är delbar på något enkelt sätt, men gissar att den samlat på sig vatten.
Bromsen vill fastna bak ibland efter att man kört ett tag, men får den stå ett tag så släpper de. Fram funkar dom fint. Tappade ur diffen bak igår, så det inte var något ras på gång där. Allt såg fint ut utom oljan som nu är bytt.
Vad jag sett hittills verkar det ju bara gå kopparrör till cylindrarna bak, dom borde väl inte kunna påverka funktionen som en dålig bromsslang kan göra. Länkaget till handbromsen går fint, så troligtvis är det väl någon av hjulcylindrarna som kärvar. Bromsarna tar fint annars och pedalen känns helt ok.
Får öppna o kolla cylindrarna när det blir lite mildare väder, passa på att byta oljan och även oljan i främre diffen där packningen helt plötsligt läcker som ett såll.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto