Ny Teknik och Elektronik

Telefonvirus

6 inlägg 2368 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Telefonvirus

halvproffs  
#804867 Aldrig haft problem av detta slag tidigare.
Är nog inte ensam om detta antar jag.
Samsung

TS
Användarvisningsbild

Re: Telefonvirus

Fredrik Reuter  
#804871 Troligtvis har du utan att veta om det godkänt att ta emot push-notiser från en scam-sajt. Enklast att bli av med det är att rensa all webbinformation i din webbläsare och då bör dessa meddelande försvinna.

Användarvisningsbild

halvproffs  
#804872 Har chrome som webläsare men hur rensar jag där?

TS
Användarvisningsbild

Fredrik Reuter  
#804876 Typ såhär:

Öppna Chrome.
Klicka på menyn (tre prickar uppe i högra hörnet)
Klicka på Inställningar
Klicka på Integritet och säkerhet
Klicka på Rensa webbinformation
Klicka på Avancerat
Välj tidsintervall efter eget önskemål (när fick du problem? Välj ett datum innan dess)
Bocka i: Webbhistorik, Cookies och webbplatsdata, Cachade bilder och filer samt Webbplatsinställningar

Klicka sedan på knappen Rensa data.

Nu ska meddelande försvinna. Tyvärr så kan också data du kanske ville ha sparad försvinna också men det är oftast sådant man får leva med.

Användarvisningsbild

Elis76  
#804885 Det finns inställningar i Chromemenyn där man kan rensa och göra inställningar, se vad Fredrik skriver ovan.

Har Du en Samsung mobil bör Du köra Device Care regelbundet och även hämta hem security updates. Ett alternativ är att avinstallera Chrome appen => starta om telefonen och därefter ladda in Chrome appen en gång till.

Se även till att hålla all mjukvara uppdaterad. App-uppdateringar kommer varje dag, Android skickar även regelbundet ut "Android system updates" som man bör installera.

Android- och ios-uppdateringar kommer mera sällan.

Sista utvägen är att fabriksåterställa hela mobilen

Användarvisningsbild

halvproffs  
#804893 Mycken tack ska ni ha för råden. Har inte fått något skit nu.

TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).