Ny Teknik och Elektronik

Solel.

2 inlägg 2821 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Solel.

halvproffs  
#798164 Tror inte det finns någon tråd i detta ämne och om det finns får ägarna flytta den dit.

Tanken är att fler och fler (55000 ifjol) installerat solpaneler så även jag och skriv nu om fördelar och ev nackdelar. Dock ej trams.
Själv fick jag mina installerade ganska sent ifjol så verkningsgraden har inte varit så hög förrän nu och under den här veckan med 27st paneler har det legat runt 6kw av möjliga 11kw.
Hur är det för er? Är ni nöjda? Har ni snuddat maxeffekt? Har alla paneler fungerat?
Som skrivet finns det många frågor och svar kring detta så ös på!

Såg nu vid sökning att det fanns flera trådar i detta ämne så ägarna kan ta bort denna tråd om dom vill.

TS
Användarvisningsbild

Re: Solel.

Nyborg  
halvproffs skrev:Tror inte det finns någon tråd i detta ämne och om det finns får ägarna flytta den dit.

Tanken är att fler och fler (55000 ifjol) installerat solpaneler så även jag och skriv nu om fördelar och ev nackdelar. Dock ej trams.
Själv fick jag mina installerade ganska sent ifjol så verkningsgraden har inte varit så hög förrän nu och under den här veckan med 27st paneler har det legat runt 6kw av möjliga 11kw.
Hur är det för er? Är ni nöjda? Har ni snuddat maxeffekt? Har alla paneler fungerat?
Som skrivet finns det många frågor och svar kring detta så ös på!

Min anläggning (som jag har haft i två år) är på 12.4 kW. Igår låg den länge och producerade snudd på 10 kW. Har nog aldrig sett den så mycket över 10, men har dock ett rätt stort träd (lind) som skuggar en del. Så är nöjd med det! Det bästa igår var att jag körde sågverket gratis! Är på 5-6kW. /Johan 😀

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Vreten skogsvagnar
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).