Vedmaskiner, flishuggar

Hakki pilke 1x37 2003 , svårt att såga grövre än 25cm

5 inlägg 4078 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hakki pilke 1x37 2003 , svårt att såga grövre än 25cm

nilsszzon  
#647278 Upplever att jag har svårt att kapa lite grövre ved dock inte i närheten av 37 som ska vara max.
kapröret som fäller svärdet tar i skyddet som håller stocken mot inmatn.bandet innan svärdet har sågat genom biten och således får man tråckla och snurra och ett jäkla mög.

det är alltså rent mekaniskt röret/spaken går emot, funderar på om man kan justera spaken till svärdet eller jag helt enkelt får vålda och böja upp röret lite för att inte gå emot , tänker om man kan montera spaken på flera olika sätt i axeln där den är infäst

är en beg. maskin jag köpt och den har inte blivit snällt omhändertagen så ev är det inget vanligt fel utan ngt de kluddat till på just min maskin



   TS
Trejon
Avatar Fallback

Re: Hakki pilke 1x37 2003 , svårt att såga grövre än 25cm

Jim_the_one  
#647315 Kan det vara så att den är våldad på redan och helt enkelt är nedböjd?

Avatar Fallback

Re: Hakki pilke 1x37 2003 , svårt att såga grövre än 25cm

nilsszzon  
#647345 det är inte alls omöjligt att det är så , jag ska köra lite till med den innan jag ställer in den så ska jag ta en ordentlig översyn därefter =)

   TS
Avatar Fallback

Re: Hakki pilke 1x37 2003 , svårt att såga grövre än 25cm

Ldsaren  
#647368 Jag köpte också begagna i höstas , jag böjde om spaken uppåt och förlängt spaken 20 cm så man når den sen .

Avatar Fallback

Re: Hakki pilke 1x37 2003 , svårt att såga grövre än 25cm

nilsszzon  
#647437 jag ska göra som du Ldsaren , är nog enda medicin =)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).