mån 28 mar 2016, 20:16#384121
Vedmaskiner, flishuggar
Snyggt hemmabygge.
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in mån 28 mar 2016, 20:27#384132Najs!!
Överlägset smartaste å effektivaste sättet jag sett att klyva dylika trådklabbar!!
Smart konstruktion på klyvkniven. Ja å kranen åxå såklart!
Tummarna upp!
Överlägset smartaste å effektivaste sättet jag sett att klyva dylika trådklabbar!!
Tummarna upp!
Det är så skönt att inte göra någonting... och få vila ut efteråt!
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
The problem is not the problem, the problem is your attitude about the problem.
-Captain Jack Sparrow
mån 28 mar 2016, 21:05#384150Gillade kranen på en gång. Dessutom att han klöv färdig storlek på en gång. Annars när man klyver grovt blir det fullt fort av bitar som ska klyvas igen. Hatten av även för snygga lösningar.
Spana även in vad som verkar vara hans svängsåg. Såga ur en stock på alla vis utan att flytta den typ.
Spana även in vad som verkar vara hans svängsåg. Såga ur en stock på alla vis utan att flytta den typ.
Allt ovan är skrivet med reservation för eventuella tyckfel.
Ibland måste man tänka utanför boxern...
Ibland måste man tänka utanför boxern...
ons 30 mar 2016, 16:27#384524
Just precis så! När jag kollade på filmen tänkte jag: Nä fy för f.. för att hantera den kubben på Faxen! Måst va riktigt rejäl klyvkraft i den också.
Notera också den mycket listiga lösningen för att fälla upp apparaten innan han börjar.
Blivande snickare skrev:Najs!!
Överlägset smartaste å effektivaste sättet jag sett att klyva dylika trådklabbar!!![]()
Tummarna upp!
Just precis så! När jag kollade på filmen tänkte jag: Nä fy för f.. för att hantera den kubben på Faxen! Måst va riktigt rejäl klyvkraft i den också.
Notera också den mycket listiga lösningen för att fälla upp apparaten innan han börjar.
2CVtrac (1951-2012), Homelite ZIP-6 (1960), Homelite SXL-12 (1964), Brumi tvåhjulstraktor (1965), Bolens jordfräs (1968), Gilson 55257 (1981), Jonsered 621 (1972), Jonsered 520 SP (1984), Partner 4200 (2007)

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar