tis 28 mar 2017, 11:58#447297Orca skrev:Tack för bilderna Micke. Jag ska försöka ta lite ytterligare bilder på min maskin i dag.
Är du helt säker på att din maskin inte har två klyvkolvar som trycker "stöten" framåt? Jag snackade med en som har en "multispeed" och han sa att hans har två kolvar - en 8-tons och en 16-tons. Hur funkar annars spakarna för 8/16/24-tons regleringen? På min maskin står det varken "Greenspeed" eller "Multispeed" men i manualen beskrivs funktionen för snabbventilen.
Är det en original 8-bitars kniv du modifierat?
Hur långa är de fyra extraknivarna du svetsat dit (i djupled)?
Hur är eggen slipad på dem? Är det rak insida och egg endast slipad på utsidan?
Hur lång är eggen?
Hur mycket vinklar knivarna utåt? Skillnad i millimeter om du mäter där fram och jag kontra den vertikala mittkniven.
Vilken typ av stål har du använt?
Vet du vad knappen på ovansidan av joysticken är till för?
Tack, gör gärna det.
Helt säker är jag inte då den är såpass inbyggd, inte haft isär det utan bara kollat på sprängskissen i boken. Där är det bara en, men kanske beskriver maskin med automatventil. Kanske är så att jag har två kolvar, men tror att det är styrt flöde. Händer ibland att justeringen strular pga boss i länkage osv, då kan kolven gå långsamt även på 8-tonsläget. Hade det varit två kolvar och ventilpaket så borde hastigheten inte gå att påverka. Vet inget säkert dock...
Japp, en original 8:a.
Ska försöka komma ihåg att mäta lite i helgen, men dom är ca 8-10 cm djupa.
Precis, bara slipat på utsidan. Annars kilar det fast.
Skulle gissa att eggen är ca 2 cm.
Vinkeln ca 1 cm.
Återkommer med exakta mått senare.
Kommer inte ihåg vilket stål jag använde, men tror det var nåt Hardox.
Knivarna är placerade en bit in. Bitarna klyvs i etapper och mina knivar kommer sist.
Nej, tror inte den är till nåt. Gissar på att den spaken var billigast...
Tur att man får jobba på riktigt på fritiden...
HVA 346 XPG, HVA 560 XPG, HVA 345 FXT, HVA 140R, CASE IH MX 135, Hakki Pilke BIG X 47, ÖSA 250, Volvo L70, Take-job TB175 mm