lör 13 maj 2017, 10:29#454900
Vedproducent skrev:Zixten skrev:Hittade denna reklamen, titta 4,15 in i videon så ser man att et verkar vara hållbart detta.
Undrar om man kan få tag på dessa till ett vettigt pris...
Jag tror bara den säcken finns med stängd botten. Jag har inte lyckats hitta den med bottentömning i alla fall. Ser att Espegard tar 140 kr plus moms för dom. Går säkert att få dom billigare om du köper många och du klarar dig med fast botten. Jag tror ändå inte du kan jämföra varken torkningsförmågan eller hållbarheten jämfört med notsäcken.
Notsäcken är dyrast av alla säckar att köpa men i slutänden så tror jag den blir billigast av alla inkl 1 m3 engångssäck.
Jag har kommit till samma åsikt. Köpte för nästan 10 år sedan 5 st för att prova, men tyckte då att de var för dyra. Dessutom hade jag säcken att hänga för högt upp vid ifyllningen så de blev svåra att få att hållas upprätta på pallen.
Idag håller jag på att helt gå över till notsäckar. För vissa tar det ett tag att fatta .....
Valtra 6850, Kronos 4000, Kronos 100, Hakki 1 x 42 Green Speed, Agromatic 765, JCB 4 CN, Volvo BM 430, Husqvarna 346 XPG, Husqvarna 355 FXT