har du hanterat vedsäckar förut?
jag lastade 1,5 m3 säckar på en rätt stor vagn åt en kund förra veckan, det var nätt och jämt jag fick säcken över släpets kant, och då är ju traktorn ändå rätt stor, men största trimalastaren från 70 talet med...
vinterrojarn skrev:Ja du en Bergsjölastare den kanske orkade ca 1300-1500 kilo på det årtiondet....
Men det krävdes en rejäl pump eller bra fart i den för att orka lyft.
Att en ih 454 orkar lyfta vedmaskinen, det tror jag, men han blir väl så baktung så att fronten hamnar i luften och körkänslan ute blir...mest en skräck upplevelse.
För jag behöver väl inte tala om att trima inte tillverkat något, bara sålt. Men det visste du redan... 🤗
Skriv gärna vad den har för nummer, så jag kan tala om det för far, han för siffror på alla lastare, han har svetsat ihop. Både till Hymas och Bergsjö.
halvproffs skrev:Det var en rejäl hög! Sätt in en annons om ved så kanske det löser sig. Är det avverkat i vinter?
Camaro1969 skrev:orkar ih434 lyfta vedmaskinen eller driver den bara?
har du hanterat vedsäckar förut?
jag lastade 1,5 m3 säckar på en rätt stor vagn åt en kund förra veckan, det var nätt och jämt jag fick säcken över släpets kant, och då är ju traktorn ändå rätt stor, men största trimalastaren från 70 talet med...
Camaro1969 skrev:jag funderar på lägga upp ett lager och sälja till jul när folket håller på fryser ihjäl... då kan man nog ta en 800:- m3s iaf =)
vinterrojarn skrev:Tar du last avgift?
Eller ingår detta?
Jag tar 100 kr vid på lastning, hjälp med lastning 150 kr manuellt.
Uthyrning av vagn: 500 kr/ dygn, kopia av körkort.