Vedmaskiner, flishuggar

Pilkemaster EVO 36 problem

18 inlägg 23043 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Pilkemaster EVO 36 problem

alfha  
#806077 hej igen!
Tror jag kom på problemet! Ville bara berätta.
Efter att ha pratat med återförsäljaren och funderat lite så provade jag att lyfta på gummidamasken på ventilen och spreja med wd 40 under gummit så det fick rinna ner mot/i ventilen. Efter lite lirkande på ventilen gick den lättare och nu verkar det fungera 🙂

Trejon
Användarvisningsbild

Re: Pilkemaster EVO 36 problem

Vedhantering  
#837971 Vi köpte en Evo 30. Samma bekymmer som ovan. Maskinen är ny. Vi fick fram 11 säckar när sågen stannar helt. Sprayade enligt ovan men sågen står still. Börjar kapa med motorsågen o använder enbart klyven o matar bandet, går en timma så stannar även klyven. Bandet går på halvfart. Efter lite omstarter med elmotor så stannar även den. Nu står en helt ny maskin still efter 13 säckar kluven ved. Vill man ha bekymmer så köper man en Pilkemaster evo 30. Denna maskin ska bort är helt oduglig. 👎 👎 Blir att klyva med den gamla klyven och kapa med motorsåg som förut.

Användarvisningsbild

Re: Pilkemaster EVO 36 problem

Bert1  
#837976 Men har den inte gått mer sen ny så borde du väl få hjälp från där du köpte den

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).