Vedmaskiner, flishuggar

Stihl Hexa kjeder på Pilkemaster-maskin?

9 inlägg 3883 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Stihl Hexa kjeder på Pilkemaster-maskin?

OddHEriksson  
#754701 Noen som vet om en får Hexa kjedene i 0.325 utførelse? Har spekulert i om en kunne satt dette på Pilkemaster-maskinen min. Den har for tiden 0.325 1,5 kjeder.

TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Stihl Hexa kjeder på Pilkemaster-maskin?

JensSkoog  
#754711 Ser ikke ut til at det har kommet enda, og samma å møe jeg har masa hos Felleskjøpet, så verken veit de noe om eller har Hexa. Samme gjelder andre Stihlforhandlere. Stihl får en jo sjelden noe svar fra sjæl om en sender spørsmål på mail, så vi får vel vente å se.

Användarvisningsbild

Williamm  
#754726 Det finns "trekantsfil" typ samma som hexa men med fler variationsmöjligheter som går att fila på vilken kedja som helst. Den har finits sedan sjuttiotalet tror jag.

Användarvisningsbild

OddHEriksson  
#754757 Aha !

Kanskje dette er noe å lete opp evt. Spørsmålet er vel om effekten er så god som Stihl hevder?

TS
Användarvisningsbild

Williamm  
OddHEriksson skrev:Aha !

Kanskje dette er noe å lete opp evt. Spørsmålet er vel om effekten er så god som Stihl hevder?

Jag har ingen erfarenhet om de filarna. Men den trekantig är nog "bättre" än stihls.

Användarvisningsbild

kjetilroeste  
#754799 Har hexa på en stihl 500, dvs 3/8, 1,6mm. Skjærer godt den, men vil ikke kalle det noen revolusjon. Derimot er jo måten å file på ganske smart, da fila hele tiden vil ha riktig høyde i tanna. Personlig liker jeg semichisel bedre enn fullchisel. Hexakjeden er såvidt jeg kan forstå en RS, bare med en annen måte å file på. En semichisel tåler mer ureinheter enn fullchisel, skal lite til før en tar nebbet av en RS/LPX/EXL/C85 kjede syns jeg.

Användarvisningsbild

OddHEriksson  
#754802 Ser hva du mener her. Kjører stort sett RS kjeder på alt jeg har, og er jo for all del fornøyd så langt.

TS
Användarvisningsbild

anersimyra  
#754806 Med den här filen går det att fila en 0.325 till en hexaform, men det skär inte bättre än med rundfilat..🤔. https://www.skogsverktyg.se/s-gkedjor-s ... pferd.html

Användarvisningsbild

OddHEriksson  
#754808 Nei, man får vel kanskje holde seg til RS kjeden som den er. Er vel det enkleste ;)

TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).