mån 01 jul 2024, 21:21#848689
Blev sjukt besviken på Yamaha idag.
Köpte en helt ny Grizzly 700 i april förra året. Körde 9 timmar lugn körning på småvägar förra sommaren. Mot slutet av sommaren började batteriet bli dåligt och jag satte det på underhållsladdning mellan utflykterna. Underhållsladdningen gjorde att det gick att starta 1-2 gånger utan att ladda igen.
Bor tyvärr långt från närmsta Yamaha-serviceverkstad och tänkte att det skulle bli bättre om fyrhjulingen fick ladda länge över vintern. Testade att starta fyrhjulingen i mars och då fick batteriet inte igång fyrhulingen. Ringde då verkstan och frågade om de hade på plats service men det hade de inte.
Idag, första dagen på semestern, körde jag iväg med fyrhjulingen till auktoriserad Yamahaverkstad (köpte dock inte fyrhjulingen där). Verkstaden konstaterade att en battericell var trasig och att det behövdes nytt batteri. De kollade med Yamaha centralt om detta gick på garantin men fick till svar att batterigarantin bara gäller ett år och att jag kommit in två månader för sent... Fick således betala nytt batteri själv (ca 1900 kr) utöver 20-timmars servicen som jag passade på att göra och som gick på ca 5.000 kr. 👎 👎 👎
Fler som har liknande upplevelser av Yamaha?