ATV och UTV i skogen

Flakvagn

3 inlägg 928 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Flakvagn

mast  
#847225 Hej
Jag skulle vilja få lite tips på vilken flakvagn med boggi som ni tycker fungerar bäst. Ska användas för allround bruk.
Mvh Magnus



   TS
ATV från Bengtssons
Avatar Fallback

Re: Flakvagn

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#847236 Bäst vet jag inte eftersom jag inte haft någon annan. Köpte en Kellfri ATV pro för något år sedan och konstruktionen som sådan tycker jag är tilltalande. Som timmervagn ville jag absolut ha med nedsänkt rede för stabilitetens skull. Även med flak tycker jag det är bra trots att det blir mindre plan flakyta.
Carlman och Nyvab erbjuder liknande, Carlman har en helt annat prisläge men är säkert bättre. Nyvab ligger i liknande prisklass men känns inte något bättre.
En sak Kellfrin har som de andra saknar är förhöjd boggielagring vilket gör att den har bättre frigångshöjd i mitten än de andra. Pro-terra kan erbjuda bättre frigång men de har å andra sidan inget insatsflak.
Såg en som hette Iron baltic som verkade vettig men lite knepigt med hela långa stakar och flaken var mycket djupa.

Användarvisningsbild

Re: Flakvagn

Tokslut  
#848004 Klarar man sig utan hydraultipp är Carlmans/Thule/Avesta/Pro-terra trevliga vagnar. Vill du ha med elhydraulvagn så är det väl Avesta/Smålandsvagnen/Pro-Terra/K-Vagnen säkra kort

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).