Bilar

El och hybridpickuper

7 inlägg 1634 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

El och hybridpickuper

JörgenO  
#800492 Ford F150 Lightning ser ut att vara en trevlig pickup med OK räckvidd. Den säljs i Sverige av Exclusive Cars.

Förutom den har jag uppfattat att utbudet varit magert även om jag förstått att det är en hel del ”på gång”

Idag såg jag annons för en lite mindre pickup med 33 mils räckvidd. Maxus T90EV som verkar kosta strax under 600+moms
https://maxus.se/modeller/t90ev-pickup/
Den har inte börjat säljas ännu. Märket är för mig helt obekant, säkert nåt kinesiskt.

Enligt reklamfilmen är den bakhjulsdriven och Max släpvagnsvikt är 1000kg. Maxlast på flaket är 925kg



   TS
Avatar Fallback

Re: El och hybridpickuper

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#800496 Den är kinesisk och säljs redan i Norge.

Avatar Fallback

Re: El och hybridpickuper

Ådii  
#800640 Säljs också här i Finland, 4-hjulsdrift tror jag skall komma nästa år, tror dom skulle sälja bättre om dom redan funnits 4wd. Priset ligger runt 70t€. Skulle vara roligt att provköra en, dom som säljer dom här i landet så har sålt personbilar av samma märke nåt år redan.

Avatar Fallback

Re: El och hybridpickuper

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#800644 Du kan läsa ett test av den i Teknikens Värld

Användarvisningsbild

Re: El och hybridpickuper

JörgenO  
#808541 Fisker Alaska har presenterats i dagarna
Länken tar er till fler bilder
Skrivs i artikeln att den storleksmässigt skall vara nånstans mellan compact/mid size och att man lagt fokus på återvinning och vikt vid konstruktionen (står inte vad den väger dock)
Räckvidd anges till 360 miles vilket bör bli runt 55mil om jag räknar rätt.
Produktionsstart i Q1-25. Pris på ca 45000USD (blir säkert mycket mer om den kommer hit)
Jag tycker den ser fin ut. Hela bakstammen in till passargerarutrymmet verkar dock gå att fälla ner... då vill man inte ha nåt tungt på flaket om man krockar 😮

https://www.motortrend.com/news/2025-fi ... =treatment

   TS
Användarvisningsbild

Re: El och hybridpickuper

Bert1  
#808542 Ser att Volvohandlaren i Karlshamn har börjat sälja Maxus iallafall hänger skylt på väggen och står en pickup utanför som demobil

Användarvisningsbild

Re: El och hybridpickuper

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#808650 Firmorna på vägarbetet på väg 395 mellan Junosuando och Erkheikki har ett par stycken såna Maxus-pickisar
de ser lite nätta ut men i övrigt är utseendet helt okej, har faktiskt tänk snacka med nån av förarna hur de känns.
Få se när chansen gives, då fotar jag åxå förstås.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).