Bilar

Har köpt en Amarok i sommar, vad har ni investerat i?

32 inlägg 17166 visningar 6 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Har köpt en Amarok i sommar, vad har ni investerat i?

Byggonomen  
#519551 Har köpt en begagnad Amarok men i väldigt fint skick, vad har ni investerat i? Är det någon som har något roligt att dela med sig utav?



   TS
Avatar Fallback

Re: Har köpt en Amarok i sommar, vad har ni investerat i?

valtra a 72  
#519556 Ny vattenkokare efter att sambon smält ner den gamla på spisen.

Användarvisningsbild

Re: Har köpt en Amarok i sommar, vad har ni investerat i?

halvproffs  
#519558 En Mercedes 250cgi cab-10.

Användarvisningsbild

Re: Har köpt en Amarok i sommar, vad har ni investerat i?

Torbjörn Johnsen  
#519561
halvproffs skrev:En Mercedes 250cgi cab-10.

Bild!!! 🙏

Användarvisningsbild

Re: Har köpt en Amarok i sommar, vad har ni investerat i?

halvproffs  
#519563 Med den förra telefon gick det hyfsat att lägga in bilder men med den här spritterya är det omöjligt. Ska höra med Mediamarkt där jag köpte telefonen om kan hjälpa mig. Tror att felet är på forumet ändå jag ser inga emoijis heller. Pm-meddelanden ser jag bara några enstaka.
Tråkigt det där.

Skön bil att åka i i.a.f.

Användarvisningsbild

Re: Har köpt en Amarok i sommar, vad har ni investerat i?

Erre  
#519565 Hjälper @halvproffs med bilderna.

Här är hans nya pärla. :-bd
1532944366_messaging1532944071825.jpg

1532944360_messaging1532944088119.jpg

Avatar Fallback

Re: Har köpt en Amarok i sommar, vad har ni investerat i?

Palakangas  
#519569
Erre skrev:Hjälper @halvproffs med bilderna.

Här är hans nya pärla. :-bd
1532944366_messaging1532944071825.jpg

1532944360_messaging1532944088119.jpg

Bara en 450 SL -73 kan slå den. Enligt mig alltså.

Avatar Fallback

Re: Har köpt en Amarok i sommar, vad har ni investerat i?

r93  
#519574 Vad grönt du har det halvproffs!!!! :-bd

Här hemma ser det värre ut än på en torr savann i Afrika

Användarvisningsbild

Re: Har köpt en Amarok i sommar, vad har ni investerat i?

halvproffs  
#519586 Bilderna är lite gamla och det ser ut som en savann här också även om det börjar komma lite gröna strån efter regnet.

Avatar Fallback

Re: Har köpt en Amarok i sommar, vad har ni investerat i?

jannee  
#519595 Inte för att jag vill dissa någon men förklara gärna för mig vad tjusningen ligger i att åka/köra en cabbe?
Är det varmt och solsken bränner solen så du måste ha mössa + att klädseln (lädret) blir otrevligt att beröra.
Du kan ej heller åka för snabbt för då drar det från alla håll och kanter om du nu inte har vindskyddet + rutorna upphissade.
Parkera bilen = du har björkfrön överallt eller kommer det en regnskur (visserligen inte i år men i vanliga fall).
ENDA gången jag kan tänka mig är en helmulen dag och glida runt lite i stan eller på belagda småvägar ute på landsbygden.
Som det nu är ser man dessa stoppklossar rulla fram i knappa 80 km/tim på mittseparerade riksvägar med både passagerare och förare påpälsade som det vore mitt i vintern. :grin:

Användarvisningsbild

Re: Har köpt en Amarok i sommar, vad har ni investerat i?

halvproffs  
#519635 från början hade jag inte tänkt lagt in ett svar i den här tråden för man vet ju hur det blir. tjusningen ligger i frihetskänslan, man hör tom fåglarna sjunga när man kör. grannen sa åt mig ; starta bilen så jag får höra motorn; den går sa jag! Då lade han örat mot motorhuven. Ja ta mig fan sa han.
Solskenet kan du smörja dig mot eller ha keps oavsett vad du gör. Har inte märkt att lädret blir hett. Finns ju kyla i säten också.
Raggarna säger att det är bara gamla sura gubbar som inte tål drag och att det är dom som har rutor och spoiler uppkörda 😉 . Själv kör jag med rutor och vindavvisare uppkörda vid behov.
Hittills inte haft några björkfrön i bilen, inte någon annanstans heller Är vädret ostadigt då är taket på.
Inga problem att åka när det är kallt med värme på i bilen och stolarna och med påslagen värmefläkt i nackstöden.
Jag har då den förmågan att glädjas med andra om dom har köpt en sak dom är nöjd med. Synd att det ska finnas glädjedödare överallt som bara letar negativa saker och hittar dom inga så hittar dom väl på saker.

Avatar Fallback

Re: Har köpt en Amarok i sommar, vad har ni investerat i?

snurra  
#519646 En Rav4 och en Trejon Optimal, ligger i soffan och sparar lite 🙃

Användarvisningsbild

Re: Har köpt en Amarok i sommar, vad har ni investerat i?

Byggonomen  
#519652
halvproffs skrev:från början hade jag inte tänkt lagt in ett svar i den här tråden för man vet ju hur det blir. tjusningen ligger i frihetskänslan, man hör tom fåglarna sjunga när man kör. grannen sa åt mig ; starta bilen så jag får höra motorn; den går sa jag! Då lade han örat mot motorhuven. Ja ta mig fan sa han.
Solskenet kan du smörja dig mot eller ha keps oavsett vad du gör. Har inte märkt att lädret blir hett. Finns ju kyla i säten också.
Raggarna säger att det är bara gamla sura gubbar som inte tål drag och att det är dom som har rutor och spoiler uppkörda 😉 . Själv kör jag med rutor och vindavvisare uppkörda vid behov.
Hittills inte haft några björkfrön i bilen, inte någon annanstans heller Är vädret ostadigt då är taket på.
Inga problem att åka när det är kallt med värme på i bilen och stolarna och med påslagen värmefläkt i nackstöden.
Jag har då den förmågan att glädjas med andra om dom har köpt en sak dom är nöjd med. Synd att det ska finnas glädjedödare överallt som bara letar negativa saker och hittar dom inga så hittar dom väl på saker.


Låter inte som om en cab är något negativt att ha ;) men själv är jag ingen cab människa. Men de är fina de är de, fin mercedes, grattis!!!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Har köpt en Amarok i sommar, vad har ni investerat i?

halvproffs  
#519653
snurra skrev:En Rav4 och en Trejon Optimal, ligger i soffan och sparar lite 🙃


Vi är inne på vår andra Rav4 och är mycket nöjda, framförallt på vintern! Bra köp!

Användarvisningsbild

Re: Har köpt en Amarok i sommar, vad har ni investerat i?

halvproffs  
#519654
Byggonomen skrev:Har köpt en begagnad Amarok men i väldigt fint skick, vad har ni investerat i? Är det någon som har något roligt att dela med sig utav?


Provkörde en Amarok för några år sedan och den gick väldigt fint. Dock var priset för högt för mig då.

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).