anersimyra skrev:HA HA HA HA HA HA HA HA...![]()
![]()
![]()
HELT JÄVLA OOOOOTROLIGT. Bilhelvetet har stått på bilia sen 26 oktober, var den nya bakdiffen tagit vägen är det ingen som vet, eventuellt tillverkas den för närvarande i USA enligt Bilia. Nu är det ju så att Bilia i dag, alltså dagen datum upphör med Ford varför bilen transporterats till annan verkstad. Killen som kör bilen till nya verkstaden ringer och meddelar att bakaxeln är helt ok och att missljudet, precis som jag själv hela tiden hävdat kommer från FÖRDELINGSLÅDEJÄVELN...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
zeaflower skrev:crafter med 4wd från achleitner.
Kör själv en sådan och den är helt brutal!
JörgenO skrev:zeaflower skrev:crafter med 4wd från achleitner.
Och vad är det för bil
totte skrev:JörgenO skrev:zeaflower skrev:crafter med 4wd från achleitner.
Och vad är det för bil
En Folkvagn: http://transportnytt.se/fyrhjulsdrivna- ... r-4-motion
anersimyra skrev:De hittar självklart inget fel då biljäveln är helt tyst när de provar den. Innan jag åkte från verkstan sa jag åt dem, ser ni mig bli bortförd av män i vita rockar så har missljudet återkommit..ja gissa vad som händer när jag kör iväg..![]()
![]()
jag var då ändå tvungen att ha bilen då jag var beroende av 4WD på ett jobb. Första dagen på den nya avdelningen ska jag vända på ett helt plant men isigt gärde, men jag kommer fan ingenstans, jag lägger i lågen med samma resultat..
![]()
![]()
det visar sig vara antispinnen som inte går att lägga ur. Efter mycket trixande upptäcker jag att antispinnen går att lägga ur i 2WD läge men inte på hög 4WD. På lågen ska den läggas ur automatiskt men gör inte det. Detta var i januari och jag kontaktade Hedins bil. De e mycke nu, låter verkstan meddela, men vi hör av oss. Det gör de naturligtvis inte, trots mååååånga lämnade meddelanden ringer de inte åter. Jag började själv ringa i måndags utan att få svar, i går behagade de svara och gav mig en tid den 24/4, jag undrar hur de ska kontrollera antispinnens funktion på hårt underlag. Jag ger mig fan på att datorn visar ok då kontrollampan i bilen " säger " att antispinnen är urkopplad. Nej..biljävlar är det jävligaste som finns..
![]()