Hjälp att hitta verkstadshandbok till Toyota Previa!!

Svara  5 inlägg  1607 visn.  3 följer

Hjälp att hitta verkstadshandbok till Toyota Previa!!

#393260 Familjen behöver en större bil omgående och vi har fastnat lite för en Toyota Previa av andra generationen, den som kom -00 eller var det -01..
MEN jag kan inte hitta någon verkstadshandbok till bilen. Någon som VET hur jag ska bete mig för att få tag på en?
Jag har sökt info på några Toyota specifika forum men inte hittat nåt vettigt..
Utan komplett verkstadsdokumentation som faller bilen direkt bort från vår lista över intressanta bilar.

TS
Amarok
Användarvisningsbild

Re: Hjälp att hitta verkstadshandbok till Toyota Previa!!

#393269 Hej
Har ingen handbok eller egentlig åsikt om bilen. Däremot vill jag highlighta att föregångaren är på en förvånande (stora tunga bilar brukar ju klara sig bra) 5:e sämsta plats i Folksams undersökning. Jag vet inte hur mycket släktskap första o andra generationen har. Vet inte heller om andra generationen sålde tillräckligt för att utvärderas av Folksam. Jag såg dock att denna "bara" hade 4 i EuroNCAP (Ansjovisburkar brukar ju få 5 i denna undersökning så 4 känns inte bra)

Re: Hjälp att hitta verkstadshandbok till Toyota Previa!!

#393272 Har du efterfrågat på Skruvat, de har kanske.

Re: Sv: Hjälp att hitta verkstadshandbok till Toyota Previa!

jannee skrev:Har du efterfrågat på Skruvat, de har kanske.
skruvat säljer Haynes Rep böcker och Haynes har inte någon bok för den här bilmodellen.

TS

Re: Sv: Hjälp att hitta verkstadshandbok till Toyota Previa!

JörgenO skrev:Hej
Har ingen handbok eller egentlig åsikt om bilen. Däremot vill jag highlighta att föregångaren är på en förvånande (stora tunga bilar brukar ju klara sig bra) 5:e sämsta plats i Folksams undersökning. Jag vet inte hur mycket släktskap första o andra generationen har. Vet inte heller om andra generationen sålde tillräckligt för att utvärderas av Folksam. Jag såg dock att denna "bara" hade 4 i EuroNCAP (Ansjovisburkar brukar ju få 5 i denna undersökning så 4 känns inte bra)
Första och andra generationens Previa är totalt olika bilar. En 4 i EuroNCAP är ändå godkänt tycker jag, sen kan det också vara intressant att läsa hela testet och se vad det var som gjorde att det inte blev topp betyg..

TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar
TitelStatistikSenaste svaret
Hjälp! Behöver hjälp med att hitta en utbildning! av Nickes_wood - ons 17 maj 2017, 11:21
i Trädfällning (arborist)
3 svar
12077 läst
av hellstream     
lör 12 aug 2017, 15:03
Toyota Hilux av roten - sön 15 jul 2012, 23:31
i Öppna kategorin

12
22 svar
34508 läst
av Erre     
fre 13 jan 2017, 23:36
Toyota hiace, 2010 , 2,5-117hk,88000km,4wd???? av Daggi - ons 03 sep 2014, 04:54
i Små skogsmaskiner och övriga maskiner
9 svar
4933 läst
av Daggi     
tis 16 sep 2014, 23:40
Toyota Tundra av Fredrik Reuter - tor 26 mar 2015, 13:20
i Bilar

12
29 svar
15839 läst
av Pierrew     
fre 30 mar 2018, 09:59