Bilar

Hjälp att hitta verkstadshandbok till Toyota Previa!!

5 inlägg 3128 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hjälp att hitta verkstadshandbok till Toyota Previa!!

Pe_Er_79  
#393260 Familjen behöver en större bil omgående och vi har fastnat lite för en Toyota Previa av andra generationen, den som kom -00 eller var det -01..
MEN jag kan inte hitta någon verkstadshandbok till bilen. Någon som VET hur jag ska bete mig för att få tag på en?
Jag har sökt info på några Toyota specifika forum men inte hittat nåt vettigt..
Utan komplett verkstadsdokumentation som faller bilen direkt bort från vår lista över intressanta bilar.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Hjälp att hitta verkstadshandbok till Toyota Previa!!

JörgenO  
#393269 Hej
Har ingen handbok eller egentlig åsikt om bilen. Däremot vill jag highlighta att föregångaren är på en förvånande (stora tunga bilar brukar ju klara sig bra) 5:e sämsta plats i Folksams undersökning. Jag vet inte hur mycket släktskap första o andra generationen har. Vet inte heller om andra generationen sålde tillräckligt för att utvärderas av Folksam. Jag såg dock att denna "bara" hade 4 i EuroNCAP (Ansjovisburkar brukar ju få 5 i denna undersökning så 4 känns inte bra)

Avatar Fallback

Re: Hjälp att hitta verkstadshandbok till Toyota Previa!!

jannee  
#393272 Har du efterfrågat på Skruvat, de har kanske.

Avatar Fallback

Re: Sv: Hjälp att hitta verkstadshandbok till Toyota Previa!

Pe_Er_79  
#393350
jannee skrev:Har du efterfrågat på Skruvat, de har kanske.
skruvat säljer Haynes Rep böcker och Haynes har inte någon bok för den här bilmodellen.

   TS
Avatar Fallback

Re: Sv: Hjälp att hitta verkstadshandbok till Toyota Previa!

Pe_Er_79  
#393353
JörgenO skrev:Hej
Har ingen handbok eller egentlig åsikt om bilen. Däremot vill jag highlighta att föregångaren är på en förvånande (stora tunga bilar brukar ju klara sig bra) 5:e sämsta plats i Folksams undersökning. Jag vet inte hur mycket släktskap första o andra generationen har. Vet inte heller om andra generationen sålde tillräckligt för att utvärderas av Folksam. Jag såg dock att denna "bara" hade 4 i EuroNCAP (Ansjovisburkar brukar ju få 5 i denna undersökning så 4 känns inte bra)
Första och andra generationens Previa är totalt olika bilar. En 4 i EuroNCAP är ändå godkänt tycker jag, sen kan det också vara intressant att läsa hela testet och se vad det var som gjorde att det inte blev topp betyg..

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).