#375101tänkte kolla era erfarenheter av navara, har spanat in -06 med 174hk motorn och manuell, men vet att navarorna har haft problem med motorn. eller ska man helt enkelt lägga ner att köpa en navara. vill inte lägga mer än ca 80k.
tack på förhand.
Bilar
köpråd Navara
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS
#375108Jag har en King Cab 06 som jag är mycket nöjd med.
Är ju en enklare bil men en sån borde gå att hitta för de pengarna.
Kolla bara rost, har de inte underredsbehandlat bilen så är det inte mycket kvar
Är ju en enklare bil men en sån borde gå att hitta för de pengarna.
Kolla bara rost, har de inte underredsbehandlat bilen så är det inte mycket kvar
Snickare som fuskar i skogen ungefär 5 månader om året.
#375122Jag är lite tudelad här.
Körde själv en Navara -08 när jag körde skördare, inte hela tiden men kanske i två år.
En drivaxel, diverse elfel och turbon gick när jag körde den. Innan hade 2 diffspärrar bytts.
Men jag är tudelad för den gick hårt, riktigt hårt. Över stock och sten, vårdslöst behandlad ibland, men i stort så gick ju skrället för det mesta!
Trist med dieselförbrukningen också tycker jag, man borde komma under 1,3 även med en pick-up idag.
Körde själv en Navara -08 när jag körde skördare, inte hela tiden men kanske i två år.
En drivaxel, diverse elfel och turbon gick när jag körde den. Innan hade 2 diffspärrar bytts.
Men jag är tudelad för den gick hårt, riktigt hårt. Över stock och sten, vårdslöst behandlad ibland, men i stort så gick ju skrället för det mesta!
Trist med dieselförbrukningen också tycker jag, man borde komma under 1,3 även med en pick-up idag.
MvH Fredrik (tidigare admin@skogsforum). Rapportera virke i vår nya virkesrapport! Det finns inga dumma frågor! Var med och diskutera skog!
#375158Har en -04 med nybyttaa vevlager i förebyggande syfte (cirka 20 000kr), drar en massa diesel men i övrigt är den kanonfin. Men har skötts också. Aldrig varit nån dyr lagning på den i övrigt, bara småplock. Viss rostproblematik men inget extremt för så gammal bil.
#375159Bytte vid 11 000 mil förresten och verkstaden sa att i efterhand hade det gått bra med dom, var fina. Men vet man ju inte innan bytet
#375195På väg t Västergötland.
Låste sig bromsen bak.
Packning trasig.
Oljan rann.
Åker numera Isuzu.
Det var uppgradering.
Åker gött.
Köpte 2 januari ifjol
Kört 2300 mil nu
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Låste sig bromsen bak.
Packning trasig.
Oljan rann.
Åker numera Isuzu.
Det var uppgradering.
Åker gött.
Köpte 2 januari ifjol
Kört 2300 mil nu
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
#375238Mitt val skulle vara Isuzu om jag inte var så attans nöjd med min VW Transporter dubbelhytt pickup...
Stihl MS 241 C-M, Stihl 362, Stihl FS 490, Pfanner Gladiator, Meindl kängor osv...
Pfanner Gladiator byxor, Meindl Woodwalker Pro kängor
Baxi Solo Innova + solpaneler(för uppvärmning)
A B C kort
Pfanner Gladiator byxor, Meindl Woodwalker Pro kängor
Baxi Solo Innova + solpaneler(för uppvärmning)
A B C kort
#375553Verkar vara stor majoritet som köper dubbelhytt, men då tycker jag flaket blir för litet, så man nästan lika gärna skulle kunna ha en SUV ist. Navarans 1,5 hytt med halvdörren öppningsbar bakåt tycker jag verkar väldigt smidigt.
//Henke månskensskogsbonde
Annons:

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).