Bilar

köpråd Navara

26 inlägg 53592 visningar 14 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

köpråd Navara

Samy  
#375101 tänkte kolla era erfarenheter av navara, har spanat in -06 med 174hk motorn och manuell, men vet att navarorna har haft problem med motorn. eller ska man helt enkelt lägga ner att köpa en navara. vill inte lägga mer än ca 80k.

tack på förhand.



   TS
Avatar Fallback

Re: köpråd Navara

ÅsaNisse  
#375105 Lägg ned.
Kardanaxel, bakre axeltätningar, framhjulslager, diffspärr rost i taket, elfel i kabelhärvor mm.

Avatar Fallback

Re: köpråd Navara

svenssons  
#375107 Hilux... Du hittar inte en bättre bil!!!

Användarvisningsbild

Re: köpråd Navara

sundelius  
#375108 Jag har en King Cab 06 som jag är mycket nöjd med.
Är ju en enklare bil men en sån borde gå att hitta för de pengarna.
Kolla bara rost, har de inte underredsbehandlat bilen så är det inte mycket kvar :roll:

Användarvisningsbild

Re: köpråd Navara

Fredrik Reuter  
#375122 Jag är lite tudelad här.
Körde själv en Navara -08 när jag körde skördare, inte hela tiden men kanske i två år.
En drivaxel, diverse elfel och turbon gick när jag körde den. Innan hade 2 diffspärrar bytts.

Men jag är tudelad för den gick hårt, riktigt hårt. Över stock och sten, vårdslöst behandlad ibland, men i stort så gick ju skrället för det mesta!

Trist med dieselförbrukningen också tycker jag, man borde komma under 1,3 även med en pick-up idag.

Avatar Fallback

Re: köpråd Navara

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#375125 Motorproblemet var väl ram el vevlager på ca130hk modellen?

Avatar Fallback

Re: köpråd Navara

Amatörhuggare 62  
#375144 Vevlagren 133 hästarn.
Bytte på min 9900 mil.
Hade börjat på 2 halvor.
D blanka bortnött.

Avatar Fallback

Re: köpråd Navara

nattuggla86  
#375158 Har en -04 med nybyttaa vevlager i förebyggande syfte (cirka 20 000kr), drar en massa diesel men i övrigt är den kanonfin. Men har skötts också. Aldrig varit nån dyr lagning på den i övrigt, bara småplock. Viss rostproblematik men inget extremt för så gammal bil.

Avatar Fallback

Re: köpråd Navara

nattuggla86  
#375159 Bytte vid 11 000 mil förresten och verkstaden sa att i efterhand hade det gått bra med dom, var fina. Men vet man ju inte innan bytet

Avatar Fallback

Re: köpråd Navara

Amatörhuggare 62  
#375195
1455980568_20160220_155156.jpg
1455980552_20160220_145525.jpg
På väg t Västergötland.
Låste sig bromsen bak.
Packning trasig.
Oljan rann.

Åker numera Isuzu.
Det var uppgradering.
Åker gött.
Köpte 2 januari ifjol
Kört 2300 mil nu

Användarvisningsbild

Re: köpråd Navara

Jeep  
#375238 Mitt val skulle vara Isuzu om jag inte var så attans nöjd med min VW Transporter dubbelhytt pickup...

Användarvisningsbild

Re: köpråd Navara

Samy  
#375501 jasså en Isuzu är det som gäller? Amatörhuggare 62: hur mycket dricker din bil?

   TS
Avatar Fallback

Re: köpråd Navara

Hema  
#375553 Verkar vara stor majoritet som köper dubbelhytt, men då tycker jag flaket blir för litet, så man nästan lika gärna skulle kunna ha en SUV ist. Navarans 1,5 hytt med halvdörren öppningsbar bakåt tycker jag verkar väldigt smidigt.

Avatar Fallback

Re: köpråd Navara

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#375629 Köp en Hilux -12 med nya 2,5an, går bra och billigt samma Nm som 3,0

Avatar Fallback

Re: köpråd Navara

röjjare  
#375633 Kört Navara 130 hk ett par år men kör mitsubishi nu.
På navaran rasade bakaxeln och dieselpumpen. 👎

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).