Firmabil

Den ligger rätt i tiden med downsizad motor som borde borga för bra bränsleekonomi.
Annars ä L200,Ranger, Hilux mm rätt livärdiga, bara smådetaljer som skiljer.
Utvecklinngen har verkligen inte tagit några storliv på pickupsidan sedan 70talet, visst det är lite trevligare motorer och så, men i övrigt inte mycket nytt.
Navaran går fetbort för min del, beroende på hur Nissan ignorerat förra modellen som kom 2003 och dess motorhaverier...
Jag håller med, Amarok verkar intressant.
Har åkt runt i lite olika bilar nu ett tag och börjar inse att bränsleförbrukningen kan skilja en HEL del utan att för den delen man ger avkall på komfort och framkomlighet...
Jag kan rekommendera det tv komfort, utrymme & trafiksäkerhet.
Sedan har jag även mer personliga skäl: utseende, känsla, ljud osv.
Och ja, jag har kört minipickisar så det är ett medvetet val.
Väntar själv på en ny Ranger i dagarna, dubbelhytt, av samma anledning som du Tullan. Haft en Ranger nu i 4 år, supercab, men ställer till de nu när man har en extra unge, som kräver barnstol ett bra tag framöver, så de fick blir en ny.
den rangern jag har haft, har jag bara gott o säga om, supernöjd med den, var en 06:a, så de var den gamla modellen, så hoppas den nya e lika bra, framför allt e de ju 35 hk mer, men hoppas den tar sig fram lika bra i snön som denna gjort.
bara o vänta o se

Fullsize vore ju fränt....men har dålig koll på dessa. Har inget C kort så det begränsar väl utbudet antar jag. Sen verkar de flesta jänk-pickisar ha bensindrift. Men tipsa gärna om nån lämplig modell man kan köra med B kort!

Det är dieseltanken som blir svår att få in dock. Dyr rackare dessutom.
Men enligt vad jag erfarit så ska egentligen alla, även de med PU / skåpbilar betala förmån,
om du inte kör privat mindre än totalt 100 mil ELLER max 10 tillfällen..
I allafall ska en tämligen detaljerad körjournal föras för att styrka detta enligt:
http://www.skatteverket.se/privat/skatt ... 00695.html
... och vem orkar det?? Nu kostar det lite mer, men är fullt lagligt!!
Dessutom är det lite annan säkerhetsnivå i en Volvo - med VOC GPS SOSlarmning etc. - bra för oss i skogen!!