Bilar

Golf -98 projekt

72 inlägg 7761 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Golf -98 projekt

Williamm  
#805456 Lyckades knäcka kamaxelsensorn, och fick bara 9 topplocksbultar fast jag köpt ett 10pack. Så planen på att få ihop den i helgen är någorlunda grusad...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Golf -98 projekt

Williamm  
#805472 Lite goda nyheter dock. Hittade vattenläckan. O-ringen hade vikt in sig där flänsen fattas. Tydligen en typisk plats för läcka på de motorerna.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Golf -98 projekt

Williamm  
#805873 Trodo vill ha chassinummer för att kunna returnera de 9 bultarna för det kan Tydligen inte bara skicka en till.
Vad ska det vara bra för? Jag ska väl kunna får rätt antal bultar till en motorn även om jag inte har en bil med chassinummer till...

   TS
Användarvisningsbild

Re: Golf -98 projekt

Zxcvbn  
#806432
Williamm skrev:Trodo vill ha chassinummer för att kunna returnera de 9 bultarna för det kan Tydligen inte bara skicka en till.
Vad ska det vara bra för? Jag ska väl kunna får rätt antal bultar till en motorn även om jag inte har en bil med chassinummer till...


Samma skit som med Autodoc, hur många saker har man inte beställt som visat sig vara helt fel, det är i princip en sak i varje order som inte ens är till samma bil.

Har börjat handla mer och mer i Sverige igen, mest p.ga lättare att returnera, småsaker ids jag inte skicka tillbaks till autodoc/trodo. Grejer jag kan tänkas behöva på 'långsikt' så kan jag köpa i Tyskland , typ filter och vindrutetorkare och sådant krafs.

Avatar Fallback

Re: Golf -98 projekt

Hema  
#806559 Trodo är väl ok att returnera till, då de har lager i Sverige?

Avatar Fallback

Re: Golf -98 projekt

Bosse1  
#806569 Nu blev det ju fel, minsta smärtan är väl att använda en av de som satt där förut. Är ingen racer detta 😉
Roligt projekt 👍

Användarvisningsbild

Re: Golf -98 projekt

Williamm  
#806576
Bosse1 skrev:Nu blev det ju fel, minsta smärtan är väl att använda en av de som satt där förut. Är ingen racer detta 😉
Roligt projekt 👍

Har inte bråttom häller...
Fick ett nytt paket bultar i dag. Chansen att det är minst en bult i det paketet är ganska stor....
Ska köra toppen i karuselltvätt på torsdag, sedan kan jag låna momentnyckel och börja sätta ihop.

   TS
Avatar Fallback

Re: Golf -98 projekt

superdave  
#807375 Hur har det gått med skruvandet?

Användarvisningsbild

Re: Golf -98 projekt

Williamm  
#807377
superdave skrev:Hur har det gått med skruvandet?

Drog fats toppen i går med 10 nya bultar. Tänker sätta ihop så mycket jag kan men behöver vänta på kamaxelsensor och bränslerail. Jag vill hällst köpa det beg än nytt av sämre kvalitet..

   TS
Användarvisningsbild

Re: Golf -98 projekt

Williamm  
#807432 Makonomen vill ha 2000kr för kammaxelsensor, trordo har från 200kr Vilken prisklass vågar man köpa eller är det bättre att försöka plocka från skroten?

   TS
Avatar Fallback

Re: Golf -98 projekt

Tralsmo  
#807434
Williamm skrev:Makonomen vill ha 2000kr för kammaxelsensor, trordo har från 200kr Vilken prisklass vågar man köpa eller är det bättre att försöka plocka från skroten?


Plocka från skroten hellre då om inte du är beredd å ge 2000kr på Mekonomen.

Ja köpte en luftmassemätaren på vinst å förlust på biltema för 369 ink moms.
Ja har hört mycke chit om sånt där som är köpt på biltema. Vad som är sant är ju svårt å veta.

Avatar Fallback

Re: Golf -98 projekt

Hema  
#807436
Williamm skrev:Makonomen vill ha 2000kr för kammaxelsensor, trordo har från 200kr Vilken prisklass vågar man köpa eller är det bättre att försöka plocka från skroten?

På Trodo brukar det finnas olika tillverkare. Jag har iaf bra erfarenhet av Trodo. 👍

Användarvisningsbild

Re: Golf -98 projekt

Williamm  
#807437
Hema skrev:
Williamm skrev:Makonomen vill ha 2000kr för kammaxelsensor, trordo har från 200kr Vilken prisklass vågar man köpa eller är det bättre att försöka plocka från skroten?

På Trodo brukar det finnas olika tillverkare. Jag har iaf bra erfarenhet av Trodo. 👍

Jo, men 15kr sensor kan inta vara lika bra som 2000kr. Och någon stans där emellan ligger nog bästa pris i förhållande till kvalitet tänker jag..

   TS
Avatar Fallback

Re: Golf -98 projekt

Tralsmo  
#807441 Ja har en kompis som i stort handlar allt på trodo å autodoc.
Han kör ju synnerligen opålitliga bilar å de fodras delar titt som tätt.
De va han som beställde intercolern till min transport.
Den borde komma idag men ja har inte hört nogåt än.

Allafall så är de ju ganska ofta de blir fel för min kompis.
Antingen felpackat eller ochså finns de oklarheter i vad det är som passar åsså blir de fel av den anledningen.

Mekonomen påstår han har hutlösa priser.
Ja har alldrig handlat där så ja vet inte.
Dom få fall ja skruvar själv så brukar ja beställa på "min" verkstad. Dom leverar snabbt å de brukar inte va så dyrt.
llafall inte med mina mått.

Användarvisningsbild

Re: Golf -98 projekt

Williamm  
#807443
Tralsmo skrev:Ja har en kompis som i stort handlar allt på trodo å autodoc.
Han kör ju synnerligen opålitliga bilar å de fodras delar titt som tätt.
De va han som beställde intercolern till min transport.
Den borde komma idag men ja har inte hört nogåt än.

Allafall så är de ju ganska ofta de blir fel för min kompis.
Antingen felpackat eller ochså finns de oklarheter i vad det är som passar åsså blir de fel av den anledningen.

Mekonomen påstår han har hutlösa priser.
Ja har alldrig handlat där så ja vet inte.
Dom få fall ja skruvar själv så brukar ja beställa på "min" verkstad. Dom leverar snabbt å de brukar inte va så dyrt.
llafall inte med mina mått.

Jag gillar inte trodo, räcker att köpa där en gång. Undrade mest, tror jag letar på skroten, då bör det vara oem.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).