Bilar
Peugeot expert 2.0hdi 03a med elfel
ons 02 okt 2019, 09:03#589235Jag provade koppla på släpet bara för att se. Det är samma symptom med den. Med reläet i funkar bara blinkers och bromsljus. Även med ljusomkopplaren på 1 och utan relä så går då även bakljus och positionsljus, regskylltsbelysning.
TS
ons 02 okt 2019, 09:09#589238Databoxen bör vara placerad fram motorrummet.
ganska nära huvud relä och säkringar,
det låter som ett jordfel...
ganska nära huvud relä och säkringar,
det låter som ett jordfel...
ons 02 okt 2019, 09:20#589240Okey ska kolla där. Annars själva ljus reläet som sitter ovanför pedalerna hör man klicka igång när man vrider på ljusomkopplaren oavsett om bilen är igång eller inte. Så felet är väl före den. Det kanske är nå skit i den boxen som ska skicka signal till ljusreläet när bilen börjar få laddning.
TS
ons 02 okt 2019, 10:01#589246Case fucking closed!
Tack som fan vinterröjaren.
Det satt en jordpunkt aldelse intill styrboxen. (jag tänkte dränka styrboxen i electroolja för att sedan byta bil)
Då ser jag jordpunkten med med två jordkablar, rikligt fast rostad. Får lös skruven och kör med lite sandpapper och electroolja och nu är det fan bra efter 10 av och påslagningar av motorn med ljusomkopplaren i läge 0 så tände han 10gånger med. Satan vad skönt. Tack alla inblandade för att ni har hjälpt mig
Tack som fan vinterröjaren.
Det satt en jordpunkt aldelse intill styrboxen. (jag tänkte dränka styrboxen i electroolja för att sedan byta bil)
Då ser jag jordpunkten med med två jordkablar, rikligt fast rostad. Får lös skruven och kör med lite sandpapper och electroolja och nu är det fan bra efter 10 av och påslagningar av motorn med ljusomkopplaren i läge 0 så tände han 10gånger med. Satan vad skönt. Tack alla inblandade för att ni har hjälpt mig
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).