Bilar

Fullsize Pickup by Slurfi

790 inlägg 374360 visningar 51 följer Svara, dela mm...  

Re: Fullsize Pickup by Slurfi

snubblaren  
#162718Hur mycket soppa ville den ha då? :P

Gubben  
#163027Otroligt! Jag körde 90-100 och den tog 1,02. Å andra sidan tar min L200 mer hittills sen jag kom hem i tisdags. L200:an ska ut på blocket så fort jag får tid med en recond så den blir snygg o vacker. Nja om det nu går. :roll:

Användarvisningsbild

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#163029det är bra jag lyckades klämma ner min duramax i 0,95 i början på vintern och då har jag effektbox från edge performacen 310hp + 90 hp

Gubben  
#163529Vad kostar en sådan box?. Gör boxarna sådana underverk som man hört om?.

Användarvisningsbild

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Gubben skrev:Vad kostar en sådan box?. Gör boxarna sådana underverk som man hört om?.

jag vet inte riktigt har inte kört nån duramax utan box, den här boxen satt i när jag köpte den i umeå i somras, prata med dom på reservdelar fråga om dom tar hem effektboxar

det är ungefär en sån här jag har:
http://www.summitracing.com/parts/BDD-1056565/

Användarvisningsbild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Gubben skrev:Nu var det gjort. Jag var och hämtade en Chevrolet silverado 2500 HD duramax i går i Umeå. Jag körde med ett leende hela vägen hem 8)

Mkt kul, hur känns det nu när det gått en vecka?

TS

"spindeln"  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164079Hej ! Har idag kört min "bäbis" rakt igenom bilprovningen för andra året i rad . utan anm. Cheva 2500 ext - 95 a 38 600 mil aldrig avställd sedan den togs i trafik -95 :ugeek:

Har haft den sedan ny ! , och skött bilen som den ska skötas , visserligen med Omegas fett . men det kör jag med på maskinerna också ,

(lite mod. insug och KN filter , annan "prom" i datorn ger ett bra "gläfs" i grejerna :) , helt orörd motor / växellåda förövrigt helt örörd bil så när som på bromsbelägg / och backarna bak )

Såna här bilar byggs inte längre ! **== , och denna tar ca: 1.3 med lass lokalt / 1, 05 långkörning med lass

Kort sagt ! Undra hur en 95 as Nissan king cab skulle se ut eller om den ens överlevt till dagens datum? sånt skit är väl skrot nu .. och det gäller nog även de där andra vad det nu heter L 200 :wink:

Magma  
"spindeln" skrev:Hej ! Har idag kört min "bäbis" rakt igenom bilprovningen för andra året i rad . utan anm. Cheva 2500 ext - 95 a 38 600 mil aldrig avställd sedan den togs i trafik -95 :ugeek:

Har haft den sedan ny ! , och skött bilen som den ska skötas , visserligen med Omegas fett . men det kör jag med på maskinerna också ,

(lite mod. insug och KN filter , annan "prom" i datorn ger ett bra "gläfs" i grejerna :) , helt orörd motor / växellåda förövrigt helt örörd bil så när som på bromsbelägg / och backarna bak )

Såna här bilar byggs inte längre ! **== , och denna tar ca: 1.3 med lass lokalt / 1, 05 långkörning med lass

Kort sagt ! Undra hur en 95 as Nissan king cab skulle se ut eller om den ens överlevt till dagens datum? sånt skit är väl skrot nu .. och det gäller nog även de där andra vad det nu heter L 200 :wink:

Hej!
Är det möjligtvis Engs motor som har modifierat datorn, jag funderar själv att prova hans trimchip.
Om du har det, hur fungerar det i såfall.
Han verkar vara den enda som har till äldre 6,5 dieslar.

Gubben  
Slurfi skrev:
Gubben skrev:Nu var det gjort. Jag var och hämtade en Chevrolet silverado 2500 HD duramax i går i Umeå. Jag körde med ett leende hela vägen hem 8)

Mkt kul, hur känns det nu när det gått en vecka?

En ny värld har öppnat sig :lol: . Vi har flyttat till hakas i veckan och dra kojan som väger ca 3 ton kändes knappt. bränsle förbrukning med kojan(lite för fort) var 1,82 l/mil. Jag är stor belåten. 8)

Användarvisningsbild

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164130Härlig läsning! En ny värld har öppnat sig!

TS

Magma skrev:
"spindeln" skrev:Hej ! Har idag kört min "bäbis" rakt igenom bilprovningen för andra året i rad . utan anm. Cheva 2500 ext - 95 a 38 600 mil aldrig avställd sedan den togs i trafik -95 :ugeek:

Hej!
Är det möjligtvis Engs motor som har modifierat datorn, jag funderar själv att prova hans trimchip.
Om du har det, hur fungerar det i såfall.
Han verkar vara den enda som har till äldre 6,5 dieslar.

Nej Denna modifiering hade nog sin födelse före "engs motor" men hos dessa finns kunskap och allt som behövs vad det gäller , min truck har grejer från "beta maskin " avesta .. men om du behöver hjälp eller har frågor , så tycker jag du ska ta kontakt med Engs ..

Gubben  
#166640Ja ha nu börjas det. Nu dricker duramaxen 2,5 liter glykol i veckan. Hittar inga läkage någonstans under bilen men det är fruktansvärt högt tryck i exspantions kärlet långt över 1,5 bar som det ska vara. Så på måndag drar man till umeå på ume van service för rep. En elåge till dom ringde i efter middags och uppgav problemet. Han sa kom när du vill vi gör plats då du kommer.

Gubben skrev:Ja ha nu börjas det. Nu dricker duramaxen 2,5 liter glykol i veckan. Hittar inga läkage någonstans under bilen men det är fruktansvärt högt tryck i exspantions kärlet långt över 1,5 bar som det ska vara. Så på måndag drar man till umeå på ume van service för rep. En elåge till dom ringde i efter middags och uppgav problemet. Han sa kom när du vill vi gör plats då du kommer.

oj ! detta låter inte bra , är nog bra grabbar på ume , du får skriva vad som hänt ..

Gubben  
#167281**== Det gick bra det var vatten pumpen så det var lungt. Snacka om service då jag kom ned till ume så var det bara lämna in bilen och jag fick en demo bil att köra med utan att jag bad om det ens. Tyvärr så hade dom ingen vatten pump i lager så det blev en över nattning på hotell i Umeå tills vatten pumpen kom i morse.

Gubben skrev:**== Det gick bra det var vatten pumpen så det var lungt. Snacka om service då jag kom ned till ume så var det bara lämna in bilen och jag fick en demo bil att köra med utan att jag bad om det ens. Tyvärr så hade dom ingen vatten pump i lager så det blev en över nattning på hotell i Umeå tills vatten pumpen kom i morse.

Joh ! det finns ju resurser norr om sthm men för vissa är detta svårt att förstå ? mest uppmärksammas kunskaperna via fjällräddning .

(nu har ju inte detta med tråden att göra men så är det ..)

Annons:
Eco Log
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).