Jakt och Fiske

Gissa bajset

15 inlägg 5891 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Gissa bajset

superdave  
#521398 Vem tror ni det här kommer från? Brödtext; Hittades under en promenad i skogen. Den som vill kan få gissa landskap också.



   TS
Användarvisningsbild

Re: Gissa bajset

Tåndemåla  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#521407 Ser ut som vildsvinsskit!🤔

Användarvisningsbild

Re: Gissa bajset

Kenya Cane  
#521423 Homo Sapiens?!? :lol:

Avatar Fallback

Re: Gissa bajset

Hema  
#521444 Större hund?

Avatar Fallback

Re: Gissa bajset

superdave  
#521446 Det låg uppe i finnskogarna norr om Torsby söder om hovfjället. Vildsvin gissar jag inte på, större hund är mer rimligt för det luktade hundskit men det är inte direkt "hundområden".

   TS
Avatar Fallback

Re: Gissa bajset

Hema  
#521452
superdave skrev:Det låg uppe i finnskogarna norr om Torsby söder om hovfjället. Vildsvin gissar jag inte på, större hund är mer rimligt för det luktade hundskit men det är inte direkt "hundområden".

Om vi leker med tanken hunddjur, så kanske varg?

Avatar Fallback

Re: Gissa bajset

superdave  
#521456 Ja om man leker med tanken så gissar jag jättegärna på det men det luktade tamhundsskit, jag vet visserligen inte hur vargskit luktar men den här var också homogen och inga rester av päls eller nåt liknande.

Det var inga kryp eller flugor runt så den verkade färsk och till och med fuktig under. Vädret här har under dom senaste dagarna varit sol i fredags å lördags, söndag regn exakt hela dagen, går sol hela dagen och idag mest molnigt.

Det finns inga promenadstråk i skogen och närmsta samhälle ligger 10 min med bil bort så oddsen för att det är vanlig hund är sämre om jag får gissa igen, jag kan ifs ha fel

   TS
Användarvisningsbild

Re: Gissa bajset

halvproffs  
#521462 Typisk Jämthundsskit! Träning på grävling.

Avatar Fallback

Re: Gissa bajset

superdave  
#521465 @halvproffs vad tar du det på? Det är inte omöjligt då det finns gott om grävling men då borde föraren kommit hit då det brukar jagas frekvent bland rösen och sandgryt ett stenkast från mig.

   TS
Avatar Fallback

Re: Gissa bajset

tallen100  
#521466
halvproffs skrev:Typisk Jämthundsskit!

superdave skrev:@halvproffs vad tar du det på?

Det luktar jämt hundskit :d

Avatar Fallback

Re: Gissa bajset

Värmlänning  
#521469
halvproffs skrev:Typisk Jämthundsskit! Träning på grävling.

Smakar det torrfoder eller fodax?

Användarvisningsbild

Re: Gissa bajset

kjellberg 64  
#521475
superdave skrev:Vem tror ni det här kommer från? Brödtext; Hittades under en promenad i skogen. Den som vill kan få gissa landskap också.

Användarvisningsbild

Re: Gissa bajset

halvproffs  
#521522
tallen100 skrev:
halvproffs skrev:Typisk Jämthundsskit!

superdave skrev:halvproffs vad tar du det på?

Det luktar jämt hundskit :d


Javisst tog jag det på lukten. ;-) 0 :d

Användarvisningsbild

Re: Gissa bajset

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#521557
superdave skrev:Ja om man leker med tanken så gissar jag jättegärna på det men det luktade tamhundsskit, jag vet visserligen inte hur vargskit luktar men den här var också homogen och inga rester av päls eller nåt liknande.

Det var inga kryp eller flugor runt så den verkade färsk och till och med fuktig under. Vädret här har under dom senaste dagarna varit sol i fredags å lördags, söndag regn exakt hela dagen, går sol hela dagen och idag mest molnigt.

Det finns inga promenadstråk i skogen och närmsta samhälle ligger 10 min med bil bort så oddsen för att det är vanlig hund är sämre om jag får gissa igen, jag kan ifs ha fel


Färsk vargskit luktar så jäkla illa att man ryggar tillbaka, eller jag gör det iallafall. Nån kan säkert tycka att doften är en ytterst angenäm upplevelse :mrgreen:

Menar du att det är 10 mil till närmaste samhälle?
Hursomhelst så är det ju många som rör sig i skogen den här tiden på året, promenadstråk eller ej, och även en del som jobbar däri och ganska många av oss har hunden med på jobbet.
Jag gissar också på tamhund.

Avatar Fallback

Re: Gissa bajset

superdave  
#521558 Jag menar tio minuter med bil. Det verkar vara hund då för det luktade exakt som hundskit och inget annat. Tack alla:)

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar