lör 12 dec 2015, 17:29#356851
Vi jagade älg idag.
Hund å hundförare gick in i en såt där det är blött å tätt. Ut springer 2 älgar, å fel håll såklart. Dom blev rejält stötta då dom springer riktigt fort bort från mig å min passgranne. Hunden släpper efter några min å kommer tillbaka mot hundföraren. Precis i samma snår som älgarna stod i hittar nu hunden 2 vildsvin. Dom springer rätt i knät på min passgranne, han skjuter mot en.
Den påskjutna kastar å springer upp mot mig.
Jag ser på håll att den är skadad då den springer lite illa.
Jag står på marken å väntar ut ett skapligt läge.
Fort går det. Jag inser att jag måste få iväg ett skott innan den ev kastar igen å tar sikte på skogen igen.
Skjuter på frihand på 80 meter på en gris som springer riktigt fort. Snett framifrån.
Ingen reaktion.
Grisen vinklar å jag skjuter igen, nu med mer bredsida på grisen
Ingen reaktion.
Känner mig sjukt osäker men skjuter en gång till.
Den springer ändå iväg å in i det tätaste den kunde hitta.
Jaha, vad hände egentligen tänker man.
Allt går så fort å man handlar bara på instinkt.
Hunden kommer skällande å springer ner där grisen försvann. Som tur är tystnar den å man förstår att grisen ligger.
När vi skulle ta tillvara på grisen hittade vi 2 st 5 ettor i den. Min passgranne hade en å jag en. Mina andra två skott var boom.
Hade inte djuret varit påskjutet innan hade jag aldrig någonsin skjutit som jag gjorde. Nu var det liksom inget att välja på.
Tänk på det.
Alltid ett säkert å bra första skott.
För sen går det fort om man har otur.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto
Var håller allt hus folk?