sön 16 jun 2013, 19:25#228732
Som förstagångsbesökare på mässan, vi var där fredag och lördag, var intrycket lite besviket. Då jämför jag med SkogsNolia. En faktor, som ju inte är mässans fel, för mycket folk. Åtminstone på fredagen. Sen påverkar faktumet att nolia är hemtrakter förstås i positiv riktning. I övrigt lockar ju Elmia betydligt fler utställare och det är ju oftast bättre även om långt ifrån allt är av intresse. Men eftersom det är färre folk på nolia är det ju lättare att prata med utställarna osv.
Annars tyckte jag att Terri 34 måste vara ett bra koncept för förstagallringar. Någon här nämnde 6 ton lastkapacitet, det har den nya Terrimodellen. Priset är väl som Vimeks typ 608 men spontant känns den mer användbar eftersom den inte bör ha några begränsningar vintertid. Sen borde den gå mjukare eftersom man inte sitter rakt ovanför hjulaxeln.
Slutligen efterfrågade någon automatisk lastning. Det är ju inget man löser över en natt även om man heter Komatsu men kan berätta att forskning bedrivs på området av Umeå Universitet tillsammans med andra. Sen är det väl kanske inte så lätt att övertyga alla om fördelen för det lär väl kosta.
Sen ber jag om ursäkt för hur språket blir när jag skriver på telefonen..