Trädfällning (arborist)

Försäkring trädfällning

19 inlägg 11860 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Försäkring trädfällning

Avslutat-02  
#558103 Ja du ser och då kan man ju tänka sig vad en verksamhet idag kräver mer än ansvarsförsäkring.........
Det var tio stycken utan bilarnas.....
Och privata......
Går ganska fort upp till 15 stycken.

Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Försäkring trädfällning

Vardon  
#558114
vinterrojarn skrev:Ja du ser och då kan man ju tänka sig vad en verksamhet idag kräver mer än ansvarsförsäkring.........
Det var tio stycken utan bilarnas.....
Och privata......
Går ganska fort upp till 15 stycken.


Fast hur många är du tvungen att ha? Trafikförsäkringen är man tvungen enligt lag att ha men sen då?

Sen är det klart, väljer man bort försäkringen så kan man ju inte klaga om det skiter sig. Trygghet kostar.

Avatar Fallback

Re: Försäkring trädfällning

Avslutat-02  
#558115 Nä, vid verksamhet och anställda kan man nästan aldrig ha för många försäkringar, men det kostar......

Avatar Fallback

Re: Försäkring trädfällning

Anders Olsson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#558119 Har man företag så brukar det gå att få paket som täcker det man behöver istället för att ha massor av småförsäkringar.

När jag körde skogsmaskin hade jag en sån där standardförsäkring som täcker stort sett det man kan åstadkomma med en skogsmaskin.

Nu när mitt företag jobbar med diverse produktutveckling och blandade konsultuppdrag så har jag en kombinerad försäkring som täcker egendom, ansvar och tjänsteresor.

I mitt fall täcker ovanstående försäkring, hemförsäkringen och bilförsäkringen det jag kan förutse ett potentiellt behov av.
Sedan kan en sjukförsäkring vara värd att överväga också, lite beroende på hur förutsättningarna ser ut.

Du kan kontakta exempelvis If för att få offert på en försäkring som täcker just precis det du behöver: https://www.if.se/foretag?gclid=EAIaIQo ... lsrc=aw.ds

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).