Motorsåg och handhållet

HVA 350- Hittar inte skruven och MS200 -tror jag har fel fil

8 inlägg 5300 visningar 1 följer Svara, dela mm...  

Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.

Skapa gratiskontoLogga in
Husqvarna
Användarvisningsbild

HVA 350- Hittar inte skruven och MS200 -tror jag har fel fil

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#788681) Ska justera mängden kedjeolja på min HVA 350 (skaffat längre svärd), men hittar inte justerskruven. Försöker förstå vad de visar i manualen men hittar ingen liknande. Var sitter den? (det värsta är att jag har sänkt nivån en gång när jag satte på ett kort svärd, men minns inte var skriven var).

2) Tror jag fåt fel fildiameter av handlarn, känns inte bra. Vad ska det vara till MS200 med standardkedjan (den som sitter på ny)? För övrigt, hur kan veta vilken diameter man ska ha på filen rent generellt, vad ska man kolla på för mått kedjekartongen?

TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: HVA 350- Hittar inte skruven och MS200 -tror jag har fel fil

ojvan  
#78873Har lite bråttom iväg just nu. Men tror jag hittat det du söker.

Hittade en pdf till HVA 350, hoppas det är stämmer överens med sågen du har :)
http://www.northerntool.com/downloads/m ... 195946.pdf

Manualen är på engelska dock.

Hoppas det hjälper :)

Användarvisningsbild

#78877Hittat skruven :grin: Fanns en bild "pdf:en" som visade var alla justerskruvar fanns. Lite löjligt att jag förstås hittade samma bild i min svenska pappersmanual sen :oops:

TS

Nonkan  
#78879Det var ju bra att du hittade den, Annars är det skruven där det finns en symbol för kedjeolja och en + - -pil.

Filen till MS200 är 4,0 mm. Kedjan som sitter som standard är Picco 3/8" 44DL 1,3 mm spårvidd. Det är inte helt omöjligt att du fått 4,8mm av handlaren, den är ju ganska mycket vanligare.

Användarvisningsbild

Nonkan skrev:Det var ju bra att du hittade den, Annars är det skruven där det finns en symbol för kedjeolja och en + - -pil.

Filen till MS200 är 4,0 mm. Kedjan som sitter som standard är Picco 3/8" 44DL 1,3 mm spårvidd. Det är inte helt omöjligt att du fått 4,8mm av handlaren, den är ju ganska mycket vanligare.

Tack! Hade fått en 4,5 mm fil (enligt förpackningen). Fungerar samma filmall som jag har till 350:n?

(hittade symbolen sen, när jag hade gjort rent sågen :oops: )

TS
Användarvisningsbild

ojvan  
Uvskogen skrev:Hittat skruven :grin: Fanns en bild "pdf:en" som visade var alla justerskruvar fanns. Lite löjligt att jag förstås hittade samma bild i min svenska pappersmanual sen :oops:

Ahaa, jag läste det lite väl hastigt. Fick för mig att du inte hittade manualen, bra att det löste sig iaf :)

Phantom  
Fungerar samma filmall som jag har till 350:n?

Det beror väl på vilken kedja du kör på 350:n :wink:

Användarvisningsbild

Phantom skrev:
Fungerar samma filmall som jag har till 350:n?

Det beror väl på vilken kedja du kör på 350:n :wink:

Ok, jag var nog lite okunnigare än jag trodde :surp: . Man har alltså olika filmallar (till mitt försvar, hade en aning i varje fall, därför jag frågade :roll: ).

Affärsbesök i morrn alltså !

TS
 Besvara 
  • Sida 1 av 1
Annons:
Arevo
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).