fre 29 mar 2024, 16:45#838611
Gustav1 skrev:Kanske tar jag med en 572 i resväskan.
Återkoppla i så fall gärna hur du gjorde och hur det gick!
Gärna också i PM så att jag inte missar det.
Jag har besökt Sydafrika några gånger och noterat intressanta priser på både 372 och 395, gissningsvis brasilientillverkade. Varit svårt frestad men inte vågat. Ser det incheckade bagaget som enda möjlighet men har fått för mig att flygbolagen ställer rigorösa/närmast omöjliga krav för att ta med förbränningsmotorer på planen. På sätt och vis är jag väl tacksam för det eftersom inte jag heller har någon lust att sitta i en plåtburk som håller på att brinna upp på 10000m höjd för att någon idiot har en motor med bensin i väskan...
Här gäller det ju helt nya maskiner som aldrig haft bensin i tanken, men hur bevisa det?
När jag kollade på frakt så blev det sinnessjuka priser + att man då närmast garanterat åker på tull och moms, och då faller ju alltihop...
Sjuka fraktpriser med tanke på att frakten när man beställer från Kina ofta är överkomlig.
Kanske beställa från företaget som säljer dem i Kina när du är där och be dem fixa frakten? Men tull+moms gör ju ändå att det faller för min del
Som sagt återkoppla gärna hur det blev!