Motorsåg och handhållet

Jonsered CS 2152W vägrar starta med ljuddämparen på

3 inlägg 423 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Jonsered CS 2152W vägrar starta med ljuddämparen på

Robban_2003  
#833288 Tjena alla skogslovers!

Köpte mig en Jonsered CS 2152W för några dagar sedan som vägrar starta, den får ordentligt komp, gnista bensin och luft, avgasporten samt ljuddämparen är inte igensatta, allting skall i regel fungera, men den vägrar att starta och gå med sin ljuddämpare på, och när man sett till att cylindern inte är sur så tänder den en gång och vägrar sedan tända pga att den är sur och fortsätter på samma sätt oavsett hur mycket man rensar ut.
Kollat in förgasaren, den är vad jag kan se felfri, ren och membranen är fina, inställningsmässigt har jag ställt den så att det inte kommer för mycket eller för lite av någonting, och mina problem kvarstår.

Vad tror ni det kan vara för fel på den?



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Jonsered CS 2152W vägrar starta med ljuddämparen på

Orsa  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#833289 Otäta packboxar vevaxel?

Användarvisningsbild

Re: Jonsered CS 2152W vägrar starta med ljuddämparen på

anersimyra  
#833305
Robban_2003 skrev:Tjena alla skogslovers!

Köpte mig en Jonsered CS 2152W för några dagar sedan som vägrar starta, den får ordentligt komp, gnista bensin och luft, avgasporten samt ljuddämparen är inte igensatta, allting skall i regel fungera, men den vägrar att starta och gå med sin ljuddämpare på, och när man sett till att cylindern inte är sur så tänder den en gång och vägrar sedan tända pga att den är sur och fortsätter på samma sätt oavsett hur mycket man rensar ut.
Kollat in förgasaren, den är vad jag kan se felfri, ren och membranen är fina, inställningsmässigt har jag ställt den så att det inte kommer för mycket eller för lite av någonting, och mina problem kvarstår.

Vad tror ni det kan vara för fel på den?

Och inställningsmässigt betyder då ett varv öppet på H respektive L skruven?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).