Motorsåg och handhållet

Aspen bränsle.

15 inlägg 2444 visningar 4 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Aspen bränsle.

arvid53  
#830775 Tragiskt att detta bränsle blivit så dyrt! Kostar nu i pump 40 kr litern. Vad den kostar i dunk har jag inte kollat, men såklart mera. Risken är att många väljer att börja blanda själva, med allt som detta medför.

TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Aspen bränsle.

Bert1  
#830783 Knappt 33+m/l gav jag vid jul för 25l dunk

Användarvisningsbild

anersimyra  
Bert1 skrev:Knappt 33+m/l gav jag vid jul för 25l dunk

Drygt 43 inklusive gav jag för en 25 liter av stihls alkylat..🤑 jag tror allt att jag får ta och ha ett samtal med ÅF:en..👹😂

Användarvisningsbild

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#830823 OK tar just nu 30,65 per liter inkl moms för både 2t och 4T alkylat på tapp. https://www.okq8.se/foretag/priser/#/

Användarvisningsbild

Rossignol  
#830887 OKQ8 har 2-taktsbensin på 10 stationer mellan Köping i söder och Strömsund i norr. https://www.okq8.se/pa-stationen/bensinstationer/

Användarvisningsbild

Rossignol  
#830890 I början av januari kostade 2-takts 28,90 på Bengts motorservice i Skeppshult, som ligger invid Rv 26 mellan Jönköping och Halmstad.

Användarvisningsbild

arvid53  
#830896 Väldigt stor prisskillnad, helt kart! Tycker att en pump hos Lantmännen inte borde ha bland de högst priserna.

TS

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#830901 Kollade lite snabbt på maskinklippet, de tar 8415 på helfat, 42kr/lit…..
Köpt på pump i Urshult i många år nu

Användarvisningsbild

Bert1  
#831034 Kan man tanka med kort där el det är bara när han har öppet?
Brukar han ligga vettigt till i pris?
Tomdunkar har man men är så sällan jag är på de hållet så blir jag tar i Väghult när man ändå passerar

Användarvisningsbild

Rossignol  
Bert1 skrev:Kan man tanka med kort där el det är bara när han har öppet?
Tomdunkar har man men är så sällan jag är på de hållet så blir jag tar i Väghult när man ändå passerar

Jag tolkar det som att frågorna är på mitt inlägg.

De har hållit det priset sedan i vart fall augusti förra året. Det går att tanka dygnet runt med kort. (Även 4-takts alkylat)

Har man med sig 4-5 dunkar och tankar 100 liter så blir det en besparing på 1 100 kronor då många andra tar ca 40 kr/l. Så det är värt en hygglig omväg. Det gäller bara att ha plats i bilen och ha dunkarna med sig.

De brukar även ligga lågt på 95 oktan och diesel på INGO-macken som är alldeles utanför butiken.

Användarvisningsbild

Bert1  
#831099 Det var på gnistens inlägg jag undrade

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Bert1 skrev:Kan man tanka med kort där el det är bara när han har öppet?

Brukar vara ett normalt pris där, han har både Aspen 2 o 4 takt på pump.
Du kan handla med kort vilken tid på dygnet du vill.
Kortläsaren är vid de vanliga bensinpumparna, bara välja rätt pump där

Roffe  
#833374 Att gnälla på bränslepriser till handhållna maskiner, känns lite som att gnälla över pris på vatten. 🙃

Användarvisningsbild

Zixten  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#833394 Fyllde dunk på en tapp för någon vecka sedan. 24,80 + moms = ca 31kr / liter.

Aspen 2 takt.

Tappen ligger i världsmetropolen Burseryd. 😀

Användarvisningsbild

th  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
Rossignol skrev:OKQ8 har 2-taktsbensin på 10 stationer mellan Köping i söder och Strömsund i norr. https://www.okq8.se/pa-stationen/bensinstationer/

Plus 6 st 4-taktsbensin mellan Mölndal och Luleå. Bara att hälla i t.ex. lite HVA 2-taktsolja och skaka 😀

Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Vreten skogsvagnar
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).