Odalbonden skrev:Har en 550 xpg 2012 årsmodell som jag var tvungen att slita ur värmeslingan i gashandtaget då det brände igenom,kändes faktiskt som det ledde ström tom! Min fråga är om det går att ta bort även generatorn (för att spara vikt) g:et står väl för generator om jag förstått det rätt.
anersimyra skrev:Odalbonden skrev:Har en 550 xpg 2012 årsmodell som jag var tvungen att slita ur värmeslingan i gashandtaget då det brände igenom,kändes faktiskt som det ledde ström tom! Min fråga är om det går att ta bort även generatorn (för att spara vikt) g:et står väl för generator om jag förstått det rätt.
Det torde inte vara särskilt svårt att mejsla loss plattorna som du kanske känner till sitter fästa mot svänghjulet. Å andra sidan blir viktskillnaden såpass liten att du svårligen kommer att märka någon skillnad.
Djurängen skrev:Angående de tidiga 550,, de var alla misslyckade konstruktioner och höll inte måttet! Visst kan man banta vikten några gram men de är inte värda någon större insats. De brukar haverera efter ca 400 tim och är inte värda reparation
Det var anledningen till att Hva konstruerade en helt ny såg när de släppte M2:an, fick se den på förvisningen som återförsäljare och det är bara färgen som är gemensam!
Den går bättre men är inte inärheten av föregångaren 346 som i mitt tycke är den bästa såg som någonsin marknadsförts!
th skrev:Troligen mätbar men inte märkbar.