hans - mikael skrev:Har en Husqvarna 40 motorsåg som min far köpte ny , minns inte vilket år och han är borta sen länge. Nu sen ungefär ett år har jag fått flera sågar av vänner och bekanta som har tänkt kasta bort dom . Gamla Husqvarna , Jonsered och en partner, dom flesta har jag lyckas väcka till liv och dom går bra och ett par sågar har jag lagt på hyllan för att kunna ta delar från. Jag använder inte motorsåg mer än några dagar per år för ved så har inte alls samma kunskap och erfarenhet som många här har. Har några psykiska diagnoser som ställer till det för mig bla mycket oro, ångest och inre stress , motorsågarna har blivit en fantastisk bra hobby där jag kan koppla av och får må riktigt bra, tar liten plats så jag rymmer dom på bänken i garaget, skruvar och lyssnar på musik och lär mig mer och mer, många tips och råd hittar man här - jättebra. Blev mycket skrivet men tänkte bara berätta att motorsågar för mig är en härlig avkoppling även om dom bara hamnar på en hylla sedan dom är klar - men roligt att rädda dom från skrotningen .
hans - mikael skrev:Inte kopplingsdosan - centrufugalkopplingen
anersimyra skrev:hans - mikael skrev:Inte kopplingsdosan - centrufugalkopplingen
Inte det heller..😜 korrekt benämning är centrifugalkoppling..🙂👍
hans - mikael skrev:Ja det blev felstavat två gånger, är det troligt att vevaxeltätningen på en sida är dålig - kanske bägge. Någon ide vad det är när sågen vill dö när man vänder den med kopplingen uppåt,