Motorsåg och handhållet

Tejp eller lim som tål bensin?

4 inlägg 1074 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Tejp eller lim som tål bensin?

Hodal  
#815975 Har en 35 år gammal jordfräs, där jag köpt ny förgasare. Blev tvungen att beställa kinajunk från USA, som när den kom fram visade sig vara slarvigt tillverkad. Det plaströr som går ned i tanken är inte korrekt gjutet, och dessutom sprucket. Jag skulle vilja prova att limma detta på något vis. Det är ju mycket liten belastning på det, så det borde gå att få hållbart med armering. Finns det lim eller tejp som tål bensin?

Har bett säljaren skicka ett nytt rör, men de vill att jag returnerar hela förgasaren. Om den funkar i övrigt känns det lite onödigt dyrt, och betydligt mindre tillfredsställande än att laga den.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Tejp eller lim som tål bensin?

Rotvältaren  
#816029 Förmodar att förgasaren skruvas fast på tanken? Jag skulle pröva med att se om röret går att ta loss och sedan pressa på en bensinslang över röret, som en strumpa. Annars helt sonika kapa röret vid sprickan och på det sättet fått på en slang. Och som sista desperat åtgärd, kapa röret, skarva med lämplig längd på slangen och ett bränslefilter med sänklod.

Användarvisningsbild

Re: Tejp eller lim som tål bensin?

Vildmark  
#816047 tanktätning finns att köpa, burk typ som spackel.

Användarvisningsbild

Re: Tejp eller lim som tål bensin?

Hodal  
#816256 Stort tack!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).