Motorsåg och handhållet

Batterisågarnas MS200?

64 inlägg 6539 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Batterisågarnas MS200?

Ent  
#817549 Faktum är att nån sån typ av Stihl-combi finns i bekantskapskretsen som man kunde låna för utvärdering, men tyvärr ingen tillhörande kedjesåg. Häcksaxen funkar nog inget vidare, och köpa en sågtillsats för tre papp bara för att pröva går ju bort. Men men, intressant tanke 👍!

För övrigt har jag äntligen blivit klar med första delen av föryngringen, nu ska jag ge mig på nästa avsnitt om bara snöguden kan vila ett tag till....

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Batterisågarnas MS200?

JensSkoog  
#817721
Ent skrev:Faktum är att nån sån typ av Stihl-combi finns i bekantskapskretsen som man kunde låna för utvärdering, men tyvärr ingen tillhörande kedjesåg. Häcksaxen funkar nog inget vidare, och köpa en sågtillsats för tre papp bara för att pröva går ju bort. Men men, intressant tanke 👍!

För övrigt har jag äntligen blivit klar med första delen av föryngringen, nu ska jag ge mig på nästa avsnitt om bara snöguden kan vila ett tag till....

Jag körer med KM130R och RTS båda med häcksax och kedjeröjare, och det funkar oerhörd bra.
Köpte till batterisaxen också, men sålde den igen, eftersom jag ogillade balansen i den.
Men, @Bond.J, jag har bytt över till 12", 1,3mm, 3/8 kedja på den. (Fick byta dret också, självklart.)

Användarvisningsbild

Re: Batterisågarnas MS200?

Badger  
#817726
JensSkoog skrev:Jag körer med KM130R och RTS båda med häcksax och kedjeröjare, och det funkar oerhörd bra.
Köpte till batterisaxen också, men sålde den igen, eftersom jag ogillade balansen i den.
Men, @Bond.J, jag har bytt över till 12", 1,3mm, 3/8 kedja på den. (Fick byta dret också, självklart.)


Var det bara balansen som var sämre i häcksaxen? Ok fart och kraft i den annars? Intressant alternativ för oss som inte har häcksax till trädgården tänkte jag.

Användarvisningsbild

Re: Batterisågarnas MS200?

JensSkoog  
#817739
Badger skrev:
Var det bara balansen som var sämre i häcksaxen? Ok fart och kraft i den annars? Intressant alternativ för oss som inte har häcksax till trädgården tänkte jag.

Farten och kraften var bra, men jag som har användt KM130R som häcksax och gått över hundratals kilometer häck med den, hade svårt för att vänja mig vid den elektiska.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).