Motorsåg och handhållet

Ny röjsåg, Stihl eller Husqvarna?

9 inlägg 2381 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Ny röjsåg, Stihl eller Husqvarna?

bjornulrik  
#801919 Hej jag är ny här tackar för inträde, har en fråga gällande röjsåg, har tittat på på olika läst mig till att husqvarna och stihl är det som gäller, husqvarna 545 fr tror jag att det var 2kw 45,7cm3 vad, funderat på om det är vire eller axel drivning, stihl är 411c-em 2kw 41cm3ca, alltså vad är det för drivning, mvh



   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Ny röjsåg, Stihl eller Husqvarna?

alias  
#801922
bjornulrik skrev:Hej jag är ny här tackar för inträde, har en fråga gällande röjsåg, har tittat på på olika läst mig till att husqvarna och stihl är det som gäller, husqvarna 545 fr tror jag att det var 2kw 45,7cm3 vad, funderat på om det är vire eller axel drivning, stihl är 411c-em 2kw 41cm3ca, alltså vad är det för drivning, mvh


Har ingen erfarenhet av Stihl 411, men undrar verkligen huruvida den är att anse som jämförbar med HVA 545?

Har en HVA 545 utan Autotune och en Stihl 460 med M-tronic som jag växlat mellan nu i vår och jag tycker att 545:an har både bättre gasrespons och är viktmässigt bättre balanserad än 460:n.

MVH
Alias

Användarvisningsbild

Re: Ny röjsåg, Stihl eller Husqvarna?

Camaro1969  
#801924 fr är väl gräsröjarn med lång rigg, kan säkert passa om man är väldigt lång själv

fx eller fxt (med värme) är väl skogsröjsågen

jag hade valt husqvarnan eftersom man får en så pass bra sele med den :)

annars är det nog hugget som stucket vilken man väljer, och ofta säljer den lokala handlaren båda med så :)

Användarvisningsbild

Re: Ny röjsåg, Stihl eller Husqvarna?

Camaro1969  
#801926 se nu att du fråga egentligen om drivningen... ingen aning, men jag spar min input ovan i alla fall :)

Användarvisningsbild

Re: Ny röjsåg, Stihl eller Husqvarna?

JensSkoog  
#801931 Nu vet jag noll om HVA röjsågen, men ska du ha Stihl som duger så rekommenderar jag FS 490 I röjning. Och kom i håg att bara dyraste selen duger, vare sig Stihl eller HVA.

Avatar Fallback

Re: Ny röjsåg, Stihl eller Husqvarna?

fs480  
#801938 Har kört Stihl 460 i många år som yrkesröjare, bra och bränslesnål och nya selen är bra.

Användarvisningsbild

Re: Ny röjsåg, Stihl eller Husqvarna?

Iskog  
#801969 Stihl.

Användarvisningsbild

Re: Ny röjsåg, Stihl eller Husqvarna?

ahnders  
#801984 Husqvarna !

Användarvisningsbild

Re: Ny röjsåg, Stihl eller Husqvarna?

Williamm  
#801986 En av varje!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).