Motorsåg och handhållet

Tanaka TBC-600

5 inlägg 1347 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tanaka TBC-600

Elfving  
#778044 Blocketfyndade en kvalitetsröjsåg, Tanaka TBC-600 i nästan oanvänt skick. Dessa är väldigt udda och dessutom minst tio år gamla idag så ingen vet nåt om dem. I vanlig Tanakaordning så startar den lätt och går som en klocka, är det någon som har erfarenhet av dessa att dela med sig? Tänker försöka nöta ut den men det vore kul att höra yrkesmässiga omdömen.



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Tanaka TBC-600

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#778088 Det går lite såna härikring.
Inte mycket som händer med dem. De jag sett har ätit Aspen bränsle och varit helt oskruvade..
Rätt bra grejer som håller länge om man sköter den normalt.

Avatar Fallback

Re: Tanaka TBC-600

Elfving  
#778127 Var ute en sväng med den idag, kör på aspen färdigblandad. Den har tendens att vilja dö vid fullt gaspådrag från tomgång, detta borde vara en förgasarinställning då jag bytt bränsle? Jag borde prova justera ut "L"-skruven ett halvt varv som jag förstått detta?
Det är inga problem att ta det lugnt och hålla den vid liv, men lite störande att den inte går perfekt... Ser att det sitter nån plasthistoria över justerskruvarna. Bara att klösa bort den för att kunna justera fritt?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Tanaka TBC-600

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#778129 Ge den lite mer på H, det kanske går.
Annars ja, väck med dem.

Avatar Fallback

Re: Tanaka TBC-600

Elfving  
#778134 Ok noterat, jag ser över detta! Tackar!

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).