Har precis tagit isär en 510sp med kass kompression. Sågen gick att starta och höll sig vid liv på tomgång men hade ingen kraft att såga med. Jämförde kompet med en jonsered 420 och det var inte ens i närheten.(bara på känn då) Bestämde mig då för att plocka isär den lite på skoj. Ett tillfälle att lära sig något. Tänker att det måste nästan vara kolvringen. Allt ser fint ut. Hur vet jag om kolvringen är sliten/slapp? Den gick att få av väldigt enkelt med fingrarna. Någon som kan länka en passande kolvring som går att köpa ?
Hur avgör man ifall lager och packboxar är OK och går att återanvända? Har läst att folk smetar på tätningsmassa mellan vevhushalvorna vid återmontering. Är det ett måste? Jag har nån metall tätningsmassa från biltema tror jag 🤔 Skickar med några fina bilder på projektet.
Sen skulle den väl behöva gummibussningen till främre handtag också. Det som sitter under sågen. Är det ens möjligt att hitta ?
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto