Motorsåg och handhållet

Batterier till motorsåg - hur länge håller de?

76 inlägg 12790 visningar 8 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Batterier till motorsåg - hur länge håller de?

hva555  
#778189
hva555 skrev:
Mange skrev:
hva555 skrev:Jag pillar ju lite med elektronik och har plockat sönder många datorbatterier och Bosch blå o gröna. Det flesta datorbatterier (utom väldigt tidiga) har eletronik som låser dom för både laddning och strömuttag. Jag har gått in i sådana ocl laddat upp dom till 100%, satt dom i datorn som också säger att det laddat till 100% om man kör på nätdelen men drar man ut sladden dör den. Det är alltså låst av elektronik. Jag vet att det fanns/finns? program för att ta bort låset på Dellbatterier iallafall. Det videon visar är att dom batterierna tydligen kan återställas genom att ladda ur nåt och det finns säkert andra varianter. Är det nån som har ett husqvarnabatteri som lyser rött eller inte laddar fullt så skulle jag vara intresserad av att få titta i det. Jag har en 535i o en stångsåg så laddare har jag för tester.

Ska se om jag kan hjälpa till snoka upp ett kass batteri.
Tack för trevligt samtal idag. Jag var inte så bra med i matchen på slutet men såg jag hade en 520 med.
Tar en titt på den.



Tack för museibesöket, ser fram emot att få se resten av din samling när det passar. (mitt svar kom visst i quoten, så här skulle det vara)

Husqvarna motorsågar
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).