tis 20 jul 2021, 13:59#720283Min Husqvarna röjsåg har funkat felfritt i ca 3 år och är flitigt använd.
Idag startade den men dog direkt då den inte fick fram bensin. Har kollat bränsleslang och den är hel. Går dock inte att pumpa fram bensin alls. Kan det vara membran filtret i förgasaren som gör att man inte får fram något flöde?
Motorsåg och handhållet
Husqvarna röjsåg 345fr får ej bensin
TS

tis 20 jul 2021, 14:09#720285
Om det inte går att pumpa, så tror jag det kan vara pumpblåsan vara trasig eller skräp i systemet.
Mats67 skrev:Min Husqvarna röjsåg har funkat felfritt i ca 3 år och är flitigt använd.
Idag startade den men dog direkt då den inte fick fram bensin. Har kollat bränsleslang och den är hel. Går dock inte att pumpa fram bensin alls. Kan det vara membran filtret i förgasaren som gör att man inte får fram något flöde?
Om det inte går att pumpa, så tror jag det kan vara pumpblåsan vara trasig eller skräp i systemet.
Midnattsmekaniker.
tis 20 jul 2021, 18:21#720295
Händer det något alls om du pumpar?
Mats67 skrev:Min Husqvarna röjsåg har funkat felfritt i ca 3 år och är flitigt använd.
Händer det något alls om du pumpar?
tis 20 jul 2021, 18:31#720299Nej det kommer ingen bensin. 🤔 Lyckades efter mycket pumpande få bort en luftbubbla i bränsleslangen men blåsan är helt torr. Provade t.o.m att hålla röjsågen uppoch ner.
Såg att det kan vara en liten spricka i blåsan. Antar att det måste vara vaccum i blåsan om det ska funka att suga bensin.
Såg att det kan vara en liten spricka i blåsan. Antar att det måste vara vaccum i blåsan om det ska funka att suga bensin.
TS
tis 20 jul 2021, 18:55#720303
Japp! Testa med att byta blåsan, på röjsågen...
Mats67 skrev:Nej det kommer ingen bensin. 🤔 Lyckades efter mycket pumpande få bort en luftbubbla i bränsleslangen men blåsan är helt torr. Provade t.o.m att hålla röjsågen uppoch ner.
Japp! Testa med att byta blåsan, på röjsågen...
Midnattsmekaniker.
ons 21 jul 2021, 19:08#720424Stämmer bra att blåsan var sprucken så det blev en tur till Husqvarna Center.
Tack för tipset 😀
Tack för tipset 😀
TS

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).