Motorsåg och handhållet

Husqvarna röjsåg 345fr får ej bensin

6 inlägg 2459 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Husqvarna röjsåg 345fr får ej bensin

Mats67  
#720283 Min Husqvarna röjsåg har funkat felfritt i ca 3 år och är flitigt använd.

Idag startade den men dog direkt då den inte fick fram bensin. Har kollat bränsleslang och den är hel. Går dock inte att pumpa fram bensin alls. Kan det vara membran filtret i förgasaren som gör att man inte får fram något flöde?



   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna röjsåg 345fr får ej bensin

Williamm  
#720285
Mats67 skrev:Min Husqvarna röjsåg har funkat felfritt i ca 3 år och är flitigt använd.

Idag startade den men dog direkt då den inte fick fram bensin. Har kollat bränsleslang och den är hel. Går dock inte att pumpa fram bensin alls. Kan det vara membran filtret i förgasaren som gör att man inte får fram något flöde?

Om det inte går att pumpa, så tror jag det kan vara pumpblåsan vara trasig eller skräp i systemet.

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna röjsåg 345fr får ej bensin

DDD80  
#720295
Mats67 skrev:Min Husqvarna röjsåg har funkat felfritt i ca 3 år och är flitigt använd.

Idag startade den men dog direkt då den inte fick fram bensin. Har kollat bränsleslang och den är hel. Går dock inte att pumpa fram bensin alls. Kan det vara membran filtret i förgasaren som gör att man inte får fram något flöde?


Händer det något alls om du pumpar?

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna röjsåg 345fr får ej bensin

Mats67  
#720299 Nej det kommer ingen bensin. 🤔 Lyckades efter mycket pumpande få bort en luftbubbla i bränsleslangen men blåsan är helt torr. Provade t.o.m att hålla röjsågen uppoch ner.

Såg att det kan vara en liten spricka i blåsan. Antar att det måste vara vaccum i blåsan om det ska funka att suga bensin.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Husqvarna röjsåg 345fr får ej bensin

Williamm  
#720303
Mats67 skrev:Nej det kommer ingen bensin. 🤔 Lyckades efter mycket pumpande få bort en luftbubbla i bränsleslangen men blåsan är helt torr. Provade t.o.m att hålla röjsågen uppoch ner.

Såg att det kan vara en liten spricka i blåsan. Antar att det måste vara vaccum i blåsan om det ska funka att suga bensin.

Japp! Testa med att byta blåsan, på röjsågen...

Användarvisningsbild

Re: Husqvarna röjsåg 345fr får ej bensin

Mats67  
#720424 Stämmer bra att blåsan var sprucken så det blev en tur till Husqvarna Center.

Tack för tipset 😀

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).