Motorsåg och handhållet

Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

1176 inlägg 63267 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Joakim S  
#684014
vinterrojarn skrev:däremot är det många som missat partner sågarna..tyvärr..
de är faktiskt riktigt trevliga..innan det blev varuhus grejer...

Jepp. Lite svårt att konkurrera med Husqvarna, Jonsered och Stihl kanske. Även om de delar delar med de 2 förstnämnda.

   TS
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Avslutat-02  
#684015 i början var ju partner bättre än de flesta..
sedan kom hva och förstörde allt med att slakta märket rejält..ungefär som man nu gjort med jonsered...
bara dårskap...

man stjäl kunskap och kallar det för sin, sedan kastar man märken åt sidan...illa illa...
anledningen till att stihl är i mina ögon bättre än hva är att de lyssnar mer på kunderna och behåller vissa modeller eller förnyar dessa..
där får stora sågar vara stora...

Användarvisningsbild

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Joakim S  
#684033 Vad tror ni om det senaste köpet? Har dock inte fått den än. Blir mycket intressant att ta en närmare analys och se vad som kan räddas. Tyvärr ser det ut som cylindern har fått sig en tryckare, och det mesta kan väl vara skevt där inne. Kolven kan väl ha klarat sig men veven kan ju vara böjd. Den har blivit påbackad.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Williamm  
#684037
Joakim S skrev:Vad tror ni om det senaste köpet? Har dock inte fått den än. Blir mycket intressant att ta en närmare analys och se vad som kan räddas. Tyvärr ser det ut som cylindern har fått sig en tryckare, och det mesta kan väl vara skevt där inne. Kolven kan väl ha klarat sig men veven kan ju vara böjd. Den har blivit påbackad.

Spännande.

Användarvisningsbild

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Joakim S  
#684038
williamm skrev:
Joakim S skrev:Vad tror ni om det senaste köpet? Har dock inte fått den än. Blir mycket intressant att ta en närmare analys och se vad som kan räddas. Tyvärr ser det ut som cylindern har fått sig en tryckare, och det mesta kan väl vara skevt där inne. Kolven kan väl ha klarat sig men veven kan ju vara böjd. Den har blivit påbackad.

Spännande.

Ja, så länge vevhuset är ok, så hade det ju varit kul att rädda den, bara för att. 🤔. Delarna har jag ju.

   TS
Avatar Fallback

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Avslutat-02  
#684042 skulle tro att den är bara att provstarta..men svårt att säga..
men de där är tåliga...mer än man tror...

Användarvisningsbild

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Joakim S  
#684048
vinterrojarn skrev:skulle tro att den är bara att provstarta..men svårt att säga..
men de där är tåliga...mer än man tror...

Men cylindern ser väl ut att vara knäckt? Ser ut som man ser cylinderbulten närmast choken.

   TS
Avatar Fallback

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Avslutat-02  
#684055 du märker mer när du har den nära..skulle tro den överlevt..
körde med en överkörd cylinder i flera år i en jonsered 2152...den gick lika fint ändå...

Användarvisningsbild

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Joakim S  
#684057
vinterrojarn skrev:du märker mer när du har den nära..skulle tro den överlevt..
körde med en överkörd cylinder i flera år i en jonsered 2152...den gick lika fint ändå...

Jo, det är sant. Blir kul att se på. Inte varje dag man har sådana här "fel" på arbetsbänken. 😊

   TS
Avatar Fallback

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Avslutat-02  
#684060 det är bara att vänja sig..
hade en automower som kört ner i en pissbrunn inne en gång..
en som kossor hade sparkat sönder..
en som sonen i huset hade haft som radiobil...
och en rider som hamnat i en damm...så inget förvånar mig längre...

värst var nog gubben på ca 80 år som ville att hans stiga garden skulle gå fortare...
fixade det så bra att den stegrade sig och gubben föll av..
jag höll på att dö av skratt...
Senast redigerad av Avslutat-02 fre 04 dec 2020, 22:40, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Joakim S  
#684063
vinterrojarn skrev:det är bara att vänja sig..
hade en automower som kört ner i en pissbrunn inne en gång..
och en rider som hamnat i en damm...så inget förvånar mig längre...

Haha😂👍🏻

Edit: Skrattar fortfarande 😂😂😂

   TS
Avatar Fallback

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Avslutat-02  
#684066 jag hade en äldre dam som frågade vad hon kunde göra för att motverka att bränslet frös i tanken..
jag som var lite stressad den dagen svarade kort..men, häll i sprit så ordnar det sig..
fick ett arg samtal från en man som skällde om att hans fru hällt i hans finaste sprit i tanken på snöslungan...

jag skrattade så jag fick tårar i ögonen ......

Användarvisningsbild

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Joakim S  
#684067
vinterrojarn skrev:jag hade en äldre dam som frågade vad hon kunde göra för att motverka att bränslet frös i tanken..
jag som var lite stressad den dagen svarade kort..men, häll i sprit så ordnar det sig..
fick ett arg samtal från en man som skällde om att hans fru hällt i hans finaste sprit i tanken på snöslungan...

jag skrattade så jag fick tårar i ögonen ......

😂😂. Tur att jag bara har whisky i skåpet😂

   TS
Avatar Fallback

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

Avslutat-02  
#684069 sätt lås så inte frugan behöver sprit till vindrutan...:))

Användarvisningsbild

Re: Joakims motor- och röjsågsrenoveringar

anersimyra  
#684091 Finns det någon som har en fin och väl fungerande R22 så byter jag den gärna mot min sthil 261 förutsatt att sotviskan medföljer kuben..🙂

Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).