ons 22 jul 2020, 21:48#657642
vinterrojarn skrev:Alltid roligt att jämföra.
Det har jag gjort länge med alkylat.
Men inte har jag sett eller hört om fantastiska historier för det..
Konstigt att inte kommunens sågar exploderat som köpte bränsle av mig varje vecka.
Det blev ca 3 st 25 L dunkar och jag vet inte hur många 5L dunkar..
De gjorde så under många år..
Och inga cylindrar eller kolvar gick sönder..
Konstigt...
Mycket mystigt... häpnadsväckande...
Och ingen gegga i förgasarna...
Ännu mera mystiskt.....
problemet med dig är att du är enkelspårig det finns inget annat än aspen i din värld börja se lita utan för skygglapparna.
Man kan börja med vem tillverkar alakalyt jo en firma i dyskland om jag inte är fel underrättad som dom köper i från och vear köper dom andra i från jo samma firma i dyskland så vad är skillnaden på själva alkalyten ingenting i praktiken sen häller aspen i sin helgbragds görande olja som då hissar bensinen aspen till oanade höjder över alla märken på marknaden.
Vi hade en anställd som hade varit husqvarna försäljare med mångårigt mekande med sågar/röjare jag skall försöka att övertala så han kan skriva en rad här och vad han tycker om aspen och hur sågarna fungerade med aspen han har sett det mesta.
ör att återgå till ämnet hur många gånger har aspen byt formula = olja i sin bensin du kan göra ett litet experiment med toluen och olja låt det stå några timmar blandat så skall du få se något riktigt roligt.
toluen är tvätt thinner det änvände jag när man fick köra på 98 oktan sen spetsade man det med toluen med ca% för att få ur 102 oktan vilket gör att bränslet brinner saktare .
Proffs Huggare