skruvade isär förgasaren och la den i dieseloja och bensin. den fick ligga ett dygn blåste rent den sen och satte dit nytt pumpmembran och styrmembran med packningar och jag ´var noga så att de satt i rätt ordning. kollade att nålen tätade genom att blåsa lite i förgasaren. Hittade även en spricka i bensinslangen som jag åtgärdade. Satte i stiftet som jag har till min 250 rx fin blå gnista. ryckte och ryckte..... Blåste i bensintanken spelade ingen roll. Torkade av stiftet. provade igen utan resultat. Provad med full choke och lite gas och choke med full gas och utan choke. Stiftet blir blött. Kör på Aspen2. Det går min 250 rx bra på. Eftersom stiftet blir blött kommer bensinen fram så det lutar åt problem med tändningen. Tycker att den är lättdragen jämfört med min 250 rx. Tänkte prova och kolla kompressionen med kompressionsmätare. Hur många kg komp ska den ligga på?
Tänkte även riva sågen. Skruva bort svänghjulet och kolla avståndet mellan tändspolen och magneterna. ska avståndet ligga på 0.30? Är muttern till svänghjulet vänstergängad? Måste jag ha avdragare för att kunna få bort svänghjulet? tacksam för alla goda tips som kan leda till att jag får igång sågen. Trevlig helg!