fre 17 jan 2020, 10:27#619424Min såg efterspänner kedjan, verkar det som. När jag har spännt och sedan kört bara en liten stund blir den att gå tungt och kan knappt röra kedjan. Verkar som något är o rundt också olika spändt på när jag drar i kedjan.
Dags för byte av drev?
Motorsåg och handhållet
242xpg kedjeproblem
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

fre 17 jan 2020, 10:29#619425Japp drev byte men kolla även smörjningen på en gång, så är du säker.
fre 17 jan 2020, 10:52#619430Drevet du ska ha heter.
501457402.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
501457402.
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
fre 17 jan 2020, 14:36#619456Kan även vara kass noshjul eller ingen smörja.
Har den skador på drivlänk?
Har den skador på drivlänk?
Såg samlare av grövre kaliber....
www.chainsawcollectors.se
fre 17 jan 2020, 15:45#619462Har inte kollat länkarna, men det är lika på flera kedjor, olja kollade jag i dag också, verkar fungera, svärdet är rätt nytt och rengjort.
Får ta med några drev samtidigt som luftningen till tanken, som också krånglar.
Får ta med några drev samtidigt som luftningen till tanken, som också krånglar.
TS
fre 17 jan 2020, 18:20#619486Slängde precis en ny kedja som bar sig konstigt åt. Red upp lite i noshjulet vilket då ökade spänning för att sen gå i normalt några länkar och samma visa igen.
Billig kedja.
Billig kedja.
Såg samlare av grövre kaliber....

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar