#604475Fick en gammal Husqvarna 40 av svågern för ett tag sedan. Tog tag i detta idag, tog delvis isär och rengjorde en hel del! Skruvade åt ljuddämparen och bytte tändkabel mm. Ryckte en stund och fick igång den. Luftfilter av skumgummi var nästan borta, får väl hitta på nåt. När jag hade kört en stund märkte jag att det bubblade upp bensin runt slanggenomföringen från tanken. Vände på sågen och bränslet rinner ur. Ska det vara någon särskild tätning där, eller en speciell slang som på de flesta andra, en med en förtjockning på? Eller är det bara att byta och sätta dit en vanlig bränsleslang i rätt dimension?
Motorsåg och handhållet
Husqvarna 40 bränsleslang
✍️ Sammanfattning av tråd
Den här tråden har ännu ingen AI-sammanfattning. Endast inloggade kan skapa en sammanfattning.
Skapa gratiskontoLogga in TS

#604511Byt slang till grövre och byt även till avluftningen på en gång...
De kan bli samma fenomen om den är tät...
De kan bli samma fenomen om den är tät...
#604515Antar du menar 40 plast såg?
Menar du den äldre 40 Praktica så är det en gjuten slang samma spn 44/444.
Menar du den äldre 40 Praktica så är det en gjuten slang samma spn 44/444.
Såg samlare av grövre kaliber....
www.chainsawcollectors.se
#604522Plastsågen är vanlig slang, du har nog bara nte rätt storlek.
#604524Försäljnings brochyr och sprängskiss: http://www.chainsawcollectors.se/phpbb3 ... 89#p249089
Varför frågade du inte mig då?
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Nyborg skrev:Plastsåg.. letade lite på nätet men hittade ingen bra sprängskiss. Har en practica också, den har jag fått tag i slang till.
Varför frågade du inte mig då?
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort, Välkommen!
Skapa konto
Senast redigerad av Avslutat-02 fre 03 jan 2020, 20:18, redigerad totalt 1 gång.
#604534Åh f..n...

Tur jag la hit skissen då....så att jag sköter mig..
Tur jag la hit skissen då....så att jag sköter mig..
Senast redigerad av Avslutat-02 fre 03 jan 2020, 20:20, redigerad totalt 1 gång.

Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
🤗