Motorsåg och handhållet

Proffshuggare

10 inlägg 3207 visningar Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Proffshuggare

masterchief  
Husqvarna motorsågar
Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37977 Tja :lol:
Björken var ju kanska stor ändå.
Hoppad bara att det var deras stuga bara annars blir det nog inte så kul :oops: :lol:

Användarvisningsbild
Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37987 Jag tyckte det var kul.
Tur att det inte var jag som sågade.

Avatar Fallback
Röjkvist  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37989 Träd som lutar är tunga :!:

Användarvisningsbild
sågmek  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#37991 Ja nu verkar det som dom får ta resevplanen såga upp björken till virke istället för ved 😈

Användarvisningsbild
Henrik K  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38010 var som en stockholmare. sågade ner en björk med eldriven motorsåg. hade väl typ tagit en timme för å få ner den. hehe
Nu gick väl den rätt tror jag i alla fall men elsåg!!

Användarvisningsbild
masterchief  
#38022 Min farbror, civilingenjör höll på ett bra tag i sommarstugeträdgården med elsåg och tog ned diverse träd. Han tröttnade den dagen han sågade av sladden och köpte en partner hobbysåg.

   TS
Användarvisningsbild
Magnus M  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38032 I lördags tog grannen ner en björk i samma storlek som på filmen. Jag undrade först vad som stod på när en sån här: http://www.mobilkranar.se/mobil_kato_nk350e.html parkerade utanför.
Dom krokade högt, sågade av o la ner den på gärdet på andra sidan gatan.
Snacka om överkurs. Misstänker att han känner nån på kranfirman eftersom dom gjorde det på en lördag. Annars vart det dyr ved till kaminen.

Magnus M

Avatar Fallback
gossebear  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#38053
Magnus M skrev:I lördags tog grannen ner en björk i samma storlek som på filmen. Jag undrade först vad som stod på när en sån här: http://www.mobilkranar.se/mobil_kato_nk350e.html parkerade utanför.
Dom krokade högt, sågade av o la ner den på gärdet på andra sidan gatan.
Snacka om överkurs. Misstänker att han känner nån på kranfirman eftersom dom gjorde det på en lördag. Annars vart det dyr ved till kaminen.

Magnus M


sicka jäkla mesar, får väl ha lite risky levene ibland, 10 m upp i en gran och såga av toppen, det svajar gott.

Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#39267
Henrik K skrev:var som en stockholmare. sågade ner en björk med eldriven motorsåg. hade väl typ tagit en timme för å få ner den. hehe
Nu gick väl den rätt tror jag i alla fall men elsåg!!


Man tager vad man haver :lol:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Annons:
Emmaboda skog och traktor
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).