Motorsåg och handhållet

Partner 410 startproblem

36 inlägg 9962 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Partner 410 startproblem

JerkaN  
#577982 Bra idé om den gamla packningen. Det ska jag prova.

   TS
Husqvarna motorsågar
Användarvisningsbild

Re: Partner 410 startproblem

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#578005 Har du kollat förgasarfästet så det inte hänt nåt med plaströret?

Användarvisningsbild

Re: Partner 410 startproblem

JerkaN  
#587555 Lång tid tog det, men nu har jag gjort ett nytt försök och misslyckats. Förbannat, för jag gillar sågen och har ganska många kedjor.

Såg en Partner 400 till salu för en billig peng som enligt säljare startar lätt och går bra men kastskyddet är trasigt.

Ska jag köpa den och plocka lite delar mellan (om det passar) eller ska jag lämna in sågen? Förslag på ställe med kunskap och vettiga priser emottages tacksamt.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Partner 410 startproblem

Mange  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#587562 Var i landet finns du?
Jag gillar 410. Inga dumma grejer.
Mycket går nog o flytta mellan 400/410. Kastskyddet kan du ta från din. Inte riktigt samma klipp i 400, men nästan..

Avatar Fallback

Re: Partner 410 startproblem

Avslutat-02  
#587566 Skicka den med paket till mig så ordnar sig resten.

:mrgreen: :d

Användarvisningsbild

Re: Partner 410 startproblem

JerkaN  
#728690 Kan avsluta så här två år senare om någon undrade, jag skickade iväg sågen, vad jag förstod så var det enda som behövde göras justeringar på L- och H-skruvarna för att den skulle gå bra.

Men min hand är fortfarande inte OK, fick för ett par månader sedan kontakt med lite fler muskler så nu kan jag nästan bära en tallrik med tummen ovanpå kanten. Tar lång tid att läka (om det ens gör det) nervskador. Känsel i lillfinger och ena sidan på ringfingret är fortfarande kaputt.

Men har ett annat problem, tar det i annan tråd.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).